SEO Terimler Sözlüğü

SEO terimler sözlüğü, arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarında kullanılan ve sıklıkla karşılaşılan terimlerin açıklamalarını içeren bilgilendirici bir kaynaktır.
SEO ve dijital pazarlama faaliyetlerinde kullanılan terimler, bu alanda çalışmaya başlamış ya da başlayacak olan kişilerin ilk etapta öğrenmesi gereken kavramlardır. Peki bu kelime ve kelime öbekleri nelerdir? Biraz da onlardan bahsedelim. Bu içeriğimde mutlaka bilinmesi gereken SEO terimlerinden bazılarını sizler için derledim. Düzenli aralıklarla ekleyeme de devam edeceğim.
SEO sözlüğünü oluştururken “İngilizce (Türkçe)” şeklinde düzenledim, bu kurala göre araştırmanızı yapabilirsiniz.

 

SEO Sözlük

Algorithm (Algoritma): Algoritma, arama motorları tarafından veri toplama ve analiz etme işlemlerinde kullanılan ve çıktıları sorgulayarak sonuçlar sunan karmaşık bir terimdir. Arama motorlarının her birininin kendine göre birtakım sıralama faktörleri bulunur. Bu sıralama faktörlerine göre kullanıcılar için bir sonuç sayfası gösterirler. İşte bu hesaplama ve sıralama faktörüne algoritma denir. Google bir algoritma güncellemesi çıkardığında “Google Algoritma Güncellemesi yayınladı.” şeklinde kullanıldığını görebilirsiniz.

İlgili içerik: Google Algoritma Güncellemesi

Analytics (Analitik): Temelde veri toplama, analiz etme ve yorumlama bilimi olarak tanımlanır. SEO açısından bakıldığında ise çeşitli metrikleri incelemek ve analiz etmek için kullanılmaktadır. Google Analytics ile karıştırılmamalı, Analitik daha çok çözümsel düşünmedir.

Adwords: Google tarafından sunulan online reklamcılık hizmetidir.

Anchor Text (Bağlantı Metni): Anchor text (bağlantı metni), bir web sayfasını diğerine bağlamak için kullanılan tıklanabilir kelimeleri ifade eder. Anchor text, site içi ve site dışı linkleme için kullanılabilir. Site dışı tıklanabilir bağlantı metinleri backlink, site içi tıklanabilir bağlantı metinleri ise iç linkleme olarak isimlendirilir. Örneğin; web sitenizi ziyaret eden bir kullanıcı SEO Terimler Sözlüğü metnine tıklayıp bağlantı metnindeki URL’e yönlendiriliyorsa bu kelime bizim Anchor Text örneğimizdir.

Authority: Kelime anlamı olarak “Otorite” anlamına gelmektedir. Sitelerin arama motorlarındaki saygınlığı ifade eder.

Alt Tag (Alt Metin): Bir web sitesinde kullanılan görsellerin HTML kodu içinde yer alan açıklama metnidir.

AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar): Google tarafından geliştirilen ve web sitelerinin mobil cihazlarda daha hızlı açılmasını sağlayan bir teknolojidir.

Alexa Rank (Alexa Sıralaması): Alexa şirketi tarafından geliştirilen site analiz aracıdır. Web siteleri dünya genelindeki trafik yoğunluğuna göre sıralayan bir metriktir. Sitelerin popülerliği hakkında önemli veriler ortaya koymaktadır.

A/B Testing (A/B Testi): Bir web sitesinin iki farklı versiyonunu birbiriyle karşılaştırarak hangisinin daha iyi performans gösterdiğini belirlemek için kullanılan bir testtir. Sonuçlar tamamen istatistiklere dayandırıldığı için deneysel bir yöntemdir. Bir mobil uygulama, reklam, landing page, web sitesi ya da sayfası için de A/B testi uygulanabilir.

Average Position (Ortalama Pozisyon): Bir web sitesinin gösterim aldığı tüm sorgulardaki en iyi pozisyonlarının ortalaması alınarak bir değer sunulur ve bu sonuç ilgili web sitesinin ortalama pozisyonunu ifade eder. Google Search Console aracındaki performans sayfasındaki grafikte yer alan Ortalama Konum bilgisi bu değere örnektir.

Above the Fold: Bir web sayfası ziyaret edildiğinde içeriği aşağıya kaydırmadan önce içeriğin ilk görüldüğü kısma denir.

App Store Optimization (ASO – Uygulama Mağazası Optimizasyonu): Bir mobil uygulamanın App Store’daki rakiplerini geçerek arama sorgularında üst sıralarda yer alması ve indirme sayısı elde etmesi için uygulanan tüm optimizasyon işlemine denir.

Artificial Intelligence (AI – Yapay Zeka): Yapay zeka, insan zekasına benzer şekilde öğrenme, planlama, karar verme ve problem çözme gibi görevleri yerine getirmek için çeşitli algoritmalar içeren bir teknolojidir.

Backlink (Geri Bağlantı): Bir web sitesinden başka bir web sitesine giden bağlantıdır. Ücretli ve ücretsiz backlink olarak iki şekilde uygulanabilir.

İlgili içerik: Backlink Nedir?

Black Hat SEO (Siyah Şapka SEO): Arama motorlarının kurallarına aykırı ve kötü niyetli olan SEO tekniklerine denir. Etik bir SEO çalışması değildir, arama motorlarını manipüle etme çalışmasıdır.

Bounce Rate (Çıkma Oranı): Bir web sitesine giren kullanıcının ilk giriş yaptığı sayfayı görüntüleyerek başka sayfaya girmeden siteden ayrılması sonucunda oluşan orana denir.

Broken Link (Kırık Bağlantı): Bir web sitesindeki bağlantıların herhangi bir sorun nedeniyle çalışmayıp hatalı duruma düşmesi durumudur.

Blog: Belirli bir konuda düzenli veya düzensiz olarak yazılan ve yayınlanan web site içerikleri için kullanılan bir terimdir. Kişi ya da kurumlar için yazılabilir.

Breadcrumb (Ekmek Kırıntısı): Kullanıcıların ve arama motoru botlarının ziyaret ettikleri web sitesinde daha hızlı ve kolay bir şekilde gezinmesini sağlayan sayfa üst navigasyonlara denen bir terimdir. Web sitesini ziyaret eden kullanıcının hangi sayfada olduğunu anlamasına yardımcı olur. Site hiyerarşisini ifade eder.

Bot: Kısaca arama motoru botlarına denir. Web siteleri hakkında bilgi ve içerikleri toplayan yazılımlardır. GoogleBot, spider ve örümcek gibi isimlerle de anılır.

B2B (Business to Business): İşletmeden işletmeye yapılan ticarete denir.

B2C (Business to Customer): İşletmeden tüketiciye yapılan ticarete denir.

Bing: Microsoft tarafından geliştirilen bir arama motorudur. Bing, yapay zeka ve Chat GPT’ye verdiği önem nedeniyle kullanıcılar arasında tekrardan tercih edilmeye başlamıştır.

Content (İçerik): Bir sitede yer alan yazılı veya görsel içeriklerin tamamını ifade etmek için kullanılır.

CTR (Tıklama Oranı): CTR, Click Through Rate kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçede “Tıklanma Oranı” olarak da bilinir. Bir web sayfasının gösterimine kıyasla ne kadar tıklandığını gösteren oranı ifade eder.

CPC (Tıklama Başına Maliyet): Cost Per Click kelimelerinin baş harfinden oluşur. Reklam veren kişilerin, bir reklamının tıklanıldığında kullanıcılar için ödediği ortalama maliyettir.

ChatGPT: OpenAI tarafından geliştirilen ve içerik üretme konusunda çok yetenekli bir yapay zeka yazılımıdır. Sohbet robotu ya da chatbot olarak da bilinir.

İlgili içerik: ChatGPT Nedir? 

Canonical URL (Kanonik URL): Bir web sayfasına birden fazla URL ile erişilebilir olması halinde, arama motoru botlarına hangi sayfanın orijinal olduğu ifade eden etiketlere denir. Bu sayede asıl sayfa duplicate hatasına düşmemiş olur. SEO çalışmalarında canonical kullanımı oldukça önemli bir unsurdur. Mutlaka dikkat edilmesi gerekir.

Conversion Rate (Dönüşüm Oranı): Bir web sitesindeki hedeflenen işlemlerin siteye gelen kullanıcılar tarafından gerçekleştirilmesiyle ortaya çıkar. Hedeflenen işlemdeki ziyaretçilerin oranını gösterir.

Crawler (Tarayıcı): Web sitelerinin taranmasını sağlayan arama motoru botlarına denir.

Cookie (Çerezler): Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların oturumlarını ve verileri saklayan tarayıcı depolama politikasına denir

Cache (Önbellek): Web sitelerin açılış hızlarını artırmak için kullanılan görselleri, CSS kodları, JS dosyaları vb. site içeriklerini geçici olarak depolayan bir çerezleme yönetimidir. Önbellekleme olarak da bilinir.

CSS (Cascading Style Sheets): Web sayfalarında kullanılan yazı tipleri ve renkler gibi HTML öğelerinin nasıl görüneceğinin belirtildiği kod yapılarına denir.

Call to Action (Eyleme Çağrı): Çoğu zaman meta açıklamalarda kullanılan ve insanları etkileşime sokmak isteyen, harekete geçirici ifadelere denir.

CMS (Content Management System): İçerik Yönetim Sistemi olarak da bilinen CMS, web site oluşturma, düzenleme ve yönetme işlemlerinin uygulandığı web tabanlı bir sistemdir. En çok kullanılan CMS örneği ise WordPress’tir.

Commercial Intent (Ticari Araştırma): Kullanıcıların bir ürün veya hizmet satın almadan önce bilgi sahibi olmak için yapmış olduğu arama niyetine denir.

Domain (Alan Adı): Bir web sitesinin internet adresini tanımlayan benzersiz bir isimdir. Alan adı olarak da bilinir.

Duplicate Content (Benzer İçerik): Kopya veya çok benzer içeriklerin birden fazla yerde kullanılması durumuna denir. Kopya içerik olarak da bilinir.

Deep Linking (Tıklama Derinliği): Bir web sitesinde ana sayfadan diğer alt sayfalara ulaşmak için tıklanılan sayıya denir. Örneğin, ana sayfadaki tıklanma derinliğini 0 kabul edilir ve ana sayfadan başka bir sayfaya geçtiğimizde ise bu değer 1 olur. Web sitesine gelen bir ziyaretçi maksimum 3 tıklamada istediği sayfaya erişebilmelidir.

Disavow (Reddetmek): Bir web sitesine uygulanan spam, toksik ve zararlı backlink çalışmalarını reddetmek için kullanılan bir işlemdir. Google Disavow Tool aracını kullanarak web sitenize gelen spam backlinkleri Google’a bildirebilirsiniz.

Direct Traffic (Doğrudan Trafik): Doğrudan URL’i yazarak ya da yer işaretlerinden gelen web site ziyaretçilerine denir.

Directory (Dosya Dizini): Dosyaları ve klasörleri hiyerarşik bir şekilde sıralamak için kullanılan yönteme denir.

Dwell Time (Kalma Süresi): Bir kullanıcının bir web sitesinde geçirdiği süreye denir. Bu süre ile kullanıcı memnuniyeti paralellik göstermektedir. Süre yüksek olursa kullanıcılar da memnun demektir.

DA (Domain Otoritesi): Moz tarafından geliştiren bu ölçüt, web sitelerin arama motorları tarafından ne kadar otoriteye sahip olduğunu göstermektedir.

Data Studio (Looker Studio): Google’nın sunmuş olduğu ücretsiz bir veri görselleştirme ve raporlama aracıdır. Yeni adıyla Looker Studio olarak da bilinir.

DoFollow (Takip Edilen): Bir backlink bağlantısının arama motorları tarafından takip edilmesi için verilen etikettir.

Digital Marketing (Dijital Pazarlama): Ürün ya da hizmetlerin tanıtımı veya reklamının online olarak, dijital kanallar aracılığıyla yapılması için gerçekleştirilen tüm faaliyetlere Dijital Pazarlama denir.

E-commerce (E-ticaret): E-ticaret sitesi anlamına gelen E-commerce ifadesi, belirli ürünleri ve hizmetleri dijital olarak satışının yapıldığı web siteleri için kullanılır.

External Link (Harici Bağlantı): Bir sitenin kendisi dışında farklı bir web sitesine vermiş olduğu link çıkışına denir.

E-A-T: Google sıralama faktörü ve arama algoritmasında önemli bir yeri bulunan ve web sitelerin kalitesini belirlemek için kullanılan bir kavramdır. Expertise (Uzmanlık), Authoritativeness (Otoriterlik), Trustworthiness (Güvenilirlik) kelimelerinin kısaltmasından oluşmaktadır.

Engagement (Etkileşim): Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcının içerik ile nasıl bir etkileşime girdiğini gösteren ölçüttür. Yüksek etkileşim, dönüşüm oranını artırdığı gibi kullanıcı memnuniyetine de olumlu yönde etki eder.

Event Tracking (Olay İzleme): Web sitelerindeki belirli etkinlikleri takip etmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu incelemeyi Google Analytics aracılığıyla yapabilirsiniz.

Evergreen Content: Zaman içerisinde güncelliğini kaybetmeyen içeriklere denir.

E-mail Marketing (E-posta Pazarlaması): E-posta yoluyla yapılan dijital pazarlama stratejisidir.

Exit Rate (Çıkış Oranı): Siteyi terk etme oranına denir. Ölçümleme terimlerinden biridir.

Footer: Bir web sitesinin en alt kısmında yer alan bölüme denir.

Footer Link: Bir web sitesinin footer bölümünden yapılan linkleme işlemidir.

Feed (Besleme): Bir web sitesine ait içeriklerin otomatik olarak anlık bir şekilde başka bir web sitesine aktarılmasını sağlayan sisteme denir. Günümüzde en çok haber sitelerinin içerikleri bu şekilde kullanılmaktadır.

Featured Snippet (Öne Çıkan Snippet): Arama sonuç ekranının en üstünde yer alan ve sıfırıncı pozisyon olarak adlandırılan bölüme denir. Genellikle 5N1K içeren sorgularda direkt cevap listelenir. Bu sayede ilgili web sitesini ziyaret etmeden doğrudan sonuca ulaşılır.

Favicon: Web site iconu, kısayol simgesi ya da sekme iconu olarak belinir. Web site logosunun çok küçük halidir.

FMP – First Meaningful Paint: Bir web sayfasını ziyaret eden kullanıcın giriş yaptıktan sonra ilk anlamlı boya ile karşılaşma süresini ifade eden metriktir. Düşük FMP puanı ilgili sayfanın görüntülenmesinin hızlı olduğunu gösterir.

Google AdWords: Google’nın kullanıcılar için sunmuş olduğu Google Ads reklamlar hizmetidir.

Google Analytics: Google’ın web siteleri için sunmuş olduğu ücretsiz bir analiz sistemidir. Bu araç sayesinden ilgili web sitenin istatistiklerini, kullanıcı davranışlarını, kullanıcı bilgilerini, reklam detayları ve trafik kaynakları gibi birçok veriyi detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Google My Business (Google Benim İşletmem): Google’ın İşletme Profili (Benim İşletmem), bir işletmenin arama sonuçlarında işletme hakkındaki bilgileri bulundurabileceği ücretsiz bir hizmettir. Genellikle kullanıcıların işletmeyi arama sonuçlarında bulabilmesi ve işletme görünürlüğünü artırmak için kullanılır. Yerel SEO için önemli bir çalışmadır.

Google Search Console (Google Arama Konsolu): Google tarafından geliştirelen ve kullanıcılara ücretsiz bir şekilde verilen bir hizmettir. Web sitelerinin performansını, index kontrolünü, URL kontrolünü ve sağlık durumunu kontrol etmek için kullanılır.

Growth Hacker: Minimum maliyet ile maksimum kazanç elde etmeyi hedefleyen ve uzun vadeli sürdürülebilirliği sağlamak için özel teknikler ve stratejiler kullanan kişilere denir.

Geotargeting (Coğrafi Hedefleme): Bir web sitesinin içeriğinin belirli bir coğrafi bölgeye özgü olarak optimize edilmesi işlemine verilen isimdir.

Gray Hat SEO (Gri Şapka SEO): Yasalara uygun fakat etik olmayan SEO tekniklerine verilen isimdir. Black Hat SEO ve White Hat SEO arasında kalan bir SEO yaklaşımıdır. Uzun vadede itibar zararı verebilir.

Guest Blogging (Konuk Yazar): Başka bir web sitesinde konuk/misafir yazar olarak içerik yayınlatmaktır.

Google Knowledge Graph (Google Bilgi Grafiği): Google’ın sonuç sayfasında kullanıcılara aradıkları sorgu hakkında daha fazla bilgi verebilmek için kısa özet ve hızlı cevaplar veren bir özelliktir.

Heading (Başlık): Bir içerikteki başlıkları ifade eden kavramdır. Başlıklar H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 şeklinde büyükten küçüğe doğru sıralanmaktadır.

H1 Tag (H1 Etiketi): Heading (Başlık) etiketlerindeki en büyük başlıktır. İlgili sayfanın ana başlığıdır.

HTML (HyperText Markup Language): Açılımı “Hiper Metin İşaretleme Dili” anlamına gelmektedir. Web sitelerinin oluşturulmasında ve hazırlanmasında kullanılır.

HTML Sitemap (HTML Site Haritası): Bir web sitesinin tüm sayfalarını içerisinde barındıran ve arama motoru botlarının kolayca gezinmesini sağlayan sayfadır. Bu sayede web sitesine gelen örümcekler tüm sayfaları tek bir sayfada bulabilirler.

Hreflang (Dil Etiketi): Arama motorlarına web sitelerindeki alternatif dil versiyonunu belirtmek için kullanılır. Çok dilli web sitelerinin dikkat etmesi gereken bir etikettir.

Heatmap (Sıcaklık Haritası): Ziyaretçilerin davranışlarını izleyerek sayfa üzerindeki tepkilerini ve tıklanma oranlarını görsel olarak gösteren bir analiz aracıdır.

Homepage: Ana sayfa anlamına gelir.

Headline (Manşet): Bir makalenin ve içeriğin ana fikrini özetleyen kısa başlıktır.

Hummingbird Algorithm (Sinekkuşu Algoritması): 2013 yılında Google tarafından çıkarılan bir algoritma güncellemesidir. Google Hummingbird yani Sinekkuşu Algoritması olarak da kullanılır. Kullanıcıların yapmış olduğu arama sorgularını daha anlamlı hale getirmek için doğal dil işleme teknolojisine dayalı bir güncellemedir. Bu güncelleme sayesinde semantik kelimelere ve kelime anlamlarına verilen önem artmıştır.

HTTP (Hypertext Transfer Protocol): Üstün Metin Transfer Protokolü anlamına gelmektedir. Tarayıcı ile sunucu arasında iletişimi kurmak için kullanılan bir iletişim protokolüdür.

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure): Güvenli Metin Aktarma Protokolü anlamına gelmektedir. HTTP’den farkı ise SSL adında bir güvenlik sertifikasının kullanılmasıdır. Bu sayede sunucu ile tarayıcı arasında daha güvenli bir iletişim kurulur.

Hosting (Barındırma): Bir web sitesinin dokümanları, sayfaları, resimleri gibi temel öneme sahip dosyalarının barındığı/saklandığı bir hizmettir.

.htaccess: URL ve klasör ayarlarını yapmak için kullanılan bir server yapılandırma dosyasıdır.

International SEO (Uluslararası SEO): Farklı ülke ve diller için uygulanan SEO çalışmalarıdır. Global bir hedefi olan kişiler/markalar için uygulanmaktadır.

Indexing (İndeksleme): Arama motorlarının çalışma prensiplerinden biri olan Indexing, web sayfaların taranıp analiz edilerek veritabanına kaydedilmesinin ardından sonuç sayfasında yer almasına denir. Süreç, Crawling > Indexing > Ranking şeklinde ilerlemektedir.

İlgili içerik: Google Index API

Internal Link (İç Linkleme): Bir web sitesinin sayfalarının kendi içerisinde bağlantı verme işlemidir. İç linkleme olarak da bilinir. Kullanıcı deneyimini yükseltmek ve SEO çalışmasının performansını artırmak için önemli bir işlemdir.

Informational (Bilgilendirme): Kullanıcıların bilgi almak için kullandığı bir arama niyeti çeşitidir. Genellikle 5N1K soruları bilgilendirme niyeti kapsamında kabul edilir.

IP Address (İnternet Protokolü): İnternete bağlı her aygıta verilmiş benzersiz bir numaradır.

Inorganic Traffic (Organik Olmayan Trafik): Bir web sitesine doğal olmayan yollarla gelen trafiktir. Örneğin, bot trafiği, satın alınan linkler ve reklamlar gibi yapay kaynaklardır.

Image Optimization (Görsel Optimizasyon): Kullanılan görsel içerikleri arama motorlarına uygun olacak şekilde düzenleme işlemine denir. Görsel SEO olarak da geçmektedir.

JavaScript: Web sitelerine içerik, link, meta veri ve diğer dinamik öğelerin eklenmesini sağlayan bir programlama dilidir.

JSON-LD (JavaScript Object Notation for Linked Data): Web sitelerinde kullanılan bir yapılandırılmış veri işaretleme formatıdır. Arama motorlarında zengin snippet’lerin görüntülenmesine yardımcı olur.

Keyword (Anahtar Kelime): Kullanıcıların arama motorlarında yapmış olduğu sorgularda kullanılan kelime veya kelime öbekleridir.

Keyword Density (Anahtar Kelime Yoğunluğu): Bir sayfadaki anahtar kelimenin toplam kelime sayısına oranı olarak ifade edilir.

Keyword Research (Anahtar Kelime Araştırması): Bir konu, ürün veya hizmet için en çok kullanılan ve aranma hacmi olan anahtar kelimeleri bulma yöntemidir. Bu kelimeleri web sitenizin çeşitli bölümlerinde kullanarak organik trafiğinizi olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

Keyword Frequency (Anahtar Kelime Sıklığı): Bir sayfada kullanılan hedef anahtar kelimenin ne kadar sıklıkla tekrar ettiğini ifade eder.

Keyword Cannibalization (Anahtar Kelime Yamyamlığı): Hedeflenen anahtar kelimenin birden fazla sayfa için kullanılması anahtar kelime yamyamlığına neden olur. Bu sayfalar arama motorlarında birbirleriyle rekabete girerek birbirlerini olumsuz etkiler ve trafik kaybına neden olur. SEO projelerinde dikkat edilmesi gereken bir sorundur.

Keyword Difficulty (Anahtar Kelime Zorluğu): Belirli bir anahtar kelimenin arama motoru sonuç sayfasında daha üst sıralara çıkmaktaki zorluk derecesini ifade eder.

Keyword Ranking (Anahtar Kelime Sıralaması): Bir web sayfasının arama motoru sonuç sayfasında hangi sıralarda yer aldığını ifade eder.

KPI – Key Performance Indicator (Anahtar Performans Göstergesi): Bir web sitesinin performansını ölçmek için kullanılan metriklerdir.

KPI Reporting (KPI Raporlama): Anahtar performans göstergelerini takip etmek, incelemek ve raporlamak için kullanılan bir yöntemdir. SEO çalışmalarındaki verimi ölçmek ve eksik noktaları iyileştirmek için önemlidir.

Local SEO (Yerel SEO / Bölgesel SEO): Belirli bir coğrafi bölge hedeflenerek yapılan SEO çalışmalarıdır.

İlgili içerik: Local SEO Hizmeti

Link (Bağlantı): Bir web sayfasının URL kısmına verilen isimdir. Görünümü ise https://cangedik.com.tr/ şeklindedir.

Link Building (Link İnşası): Bir web sitesinin farklı web siteleri ile link bağlantıları oluşturması anlamına gelmektedir. Sayfa otoritesini artırmak amacıyla uygulanan stratejik bir SEO çalışmasıdır.

Landing Page (Açılış Sayfası): Web sitesini ziyaret eden kullanıcının girdiği ilk sayfadır. Kullanıcıyı ziyaretçiden potansiyel müşteriye dönüştürmek için tasarlanmıştır. Genellikle pazarlama kampanyaları için oluşturulur. Ana sayfaya benzer özellikleri bulunsa da kesinlikle karıştırılmamalıdır.

Long-Tail Keyword (Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime): Minimum 3 kelimeden oluşan bir anahtar kelime öbeğidir. Kısa kuyruklu anahtar kelimelere kıyasla daha düşük aranma hacimlerine sahiptir.

LSI – Latent Semantic Indexing (Gizli Anlamsal İndeksleme): LSI, bir web sitesindeki içerikte kullanılan anahtar kelimelerin anlam bakımından birbiriyle olan uyumunu inceleyip değerlendirerek arama motorlarında daha doğru sonuçlar elde etmeyi amaçlayan bir tekniktir.

Load Time (Yükleme Süresi): Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcının giriş yaptığını cihazda ilgili web sitesinin ne kadar sürede açıldığını ifade eden değerdir.

Meta Title (Meta Başlık): Web sayfaların arama sonuç ekranına yansıyan 70 karakterlik sayfa başlıklarıdır. Meta description bölümünün hemen üzerinde yer alır.

Meta Description (Meta Açıklama): Web sayfaların arama sonuç ekranına yansıyan 155 karakterlik sayfa açıklamalarıdır. Meta title bölümlerinin hemen altında yer alır.

Multilingual SEO: Çok dilli web sitelerinde uygulanan SEO çalışmalarını ifade eder.

Mobile-First Indexing (Mobil Öncelikli Dizin): Arama motorları çalışma prensiplerini uygularken alaka düzeyini o web sitesinin mobil sürümünü dikkate alarak uygulamasıdır.

Mobile-Friendly (Mobil Dostu): Bir web sitesinin mobil cihazlara uyumlu olarak çalışmasını ifade eder. Google ve diğer arama motorları için bu mobil uyumlu web sitesi/sayfası olmak oldukça önemlidir.

Mobile Optimization (Mobil Optimizasyon): Bir web sitesini mobil platformdan ziyaret eden bir kullanıcın kendi cihazları için optimize edilmiş bir web sitesiyle karşılaşmasını sağlayan işlemdir.

Moz Rank (Moz Sıralaması): Bir linkin popülaritesini gösteren skordur.

Machine Learning (Makine Öğrenme): Bir görevi yerine getirebilmek için önceden tanımlanmış kurallara gerek duymadan, verileri ve istatistikleri kullanarak tanımlama, analiz etme ve karar verme yeteneğine sahip bir yapay zekadır.

Mobilegeddon Algorithm: Mobil cihazlardaki kullanıcı deneyimini artırmak için mobil uyumlu olmayan web sitelerinin sıralamasını düşmesine neden olan bir algoritmadır. Google, 2015 yılında bu algoritma güncellemesini yayınlamıştır. Bu sayede mobil uyumlu web siteleri arama motoru sonuçlarında daha üst sıralara çıkmayı başarmıştır.

NoFollow (Takip Edilmeyen): Bir backlink bağlantısının arama motorları tarafından takip edilmemesi için verilen etikettir. DoFollow’un tersidir.

Noindex (İndekslenmeyen): Bir web sitesinin ya da sayfasının arama motoru botları tarafından indexlenmemesini ifade eden bir etikettir.

NLP – Natural Language Processing (Doğal Dil İşleme): İnsan dilini algoritmalar tarafından anlaşılabilir hale getirmek için kullanılan bir yapa zeka türüdür.

Navigational (Gezinme): Kullanıcılar ne aradığını bilir ve yaptıkları arama sorguları oldukça nettir. Genellikle doğrudan URL araması yaparlar, URL bilgisini hatırlamadığı zamanda ise marka veya spesifik site ile istedikleri sorguyu gerçekleştirirler.

NPS – Net Promoter Score (Net Tavsiye Skoru): Bir işletmenin müşteri memnuniyeti seviyesini ölçmek için kullanılan bir metriktir.

Newsletter (Bülten): Genellikle blog ve haber sitelerinde kullanılan bir abonelik sistemidir. Düzenli olarak kullanıcılarına içerikler hakkında bültenler iletilir.

Negative SEO (Negatif SEO): Rakip web sitelere zarar vererek rekabette avantaj sağlama amacıyla çeşitli tekniklerin kullanılmasıdır. Kötü niyetli bir SEO çalışmasıdır.

Organik Arama (Organic Search): Arama motoru üzerinden doğal yollarla yapılan sorgulara denir.

Organic Traffic (Organik Trafik): Arama motoru üzerinden doğal yollarla gelen ziyaretçi trafiğidir.

On-Page SEO (Site İçi SEO): Web sitesinin içerisinde gerçekleştirilen tüm SEO optimizasyonlarını kapsayan tekniğe denir. Bu teknikler içinde, meta verileri düzenlemek, görsel SEO, kaliteli içeriklerin yayınlanması, teknik hataların giderilmesi, kaynak kodlarının temizlenmesi, URL yapısının kontrolü, UX ve UI iyileştirmeleri gibi işlemler yer almaktadır.

İlgili içerik: On Page SEO Nedir?

Off-Page SEO (Site Dışı SEO): Web sitesinin dışında marka bilinirliğini ve otoritesini artırmak için gerçekleştirilen işlemlerin tümünü kapsamaktadır. Backlink oluşturma, sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması gibi işlemler bu SEO tekniklerine örnektir.

İlgili içerik: Off Page SEO Nedir?

Outbound Link (Çıkış Bağlantısı): Kullanıcının ziyaret ettiği sayfadan başka bir web sitesine yönlendiren bağlantılara denir.

Open Graph Protocol (Açık Grafik Protokolü): Web sitelerin sosyal medya optimizasyonuna fayda sağlayacak bilgileri (başlık, görsel, içerik, sayfa ve yazar bilgisi gibi) ekleyerek sosyal medyada paylaşılmasını kolaylaştıran bir dizi koddur.

Outranking Competitors: Rakip web sitesini geçerek ondan daha üst sıralarda yer almak için kullanılan bir isimdir.

Organic Link (Organik Bağlantı): Başka web sitelerinden doğal yollarla gelen bağlantılara denir.

Orphan Pages (Yetim Sayfalar): Bir web sitesinde hiç iç linkleme yapılmayan sayfalara verilen isimdir. Siteye ait herhangi bir sayfa ile bağlantı kurmamıştır.

PageRank: Google’ın 2014 yılında web sitelerinin arama motoru sonuçlarında sıralamak için çıkarmış olduğu bir algoritma güncellemesidir. Google, PR ile web sitelerine 0-10 arasında bir değer verip ölçeklendirdiği ve sayfaların öneminin anlaşılmasında yardımcı olan bir değerlendirme puanıdır.

Paid Search (Ücretli Arama): Arama sonuçlarındaki reklam bölümlerinde görüntülenmek için verilen ücretli reklam modelidir. Bir sayfada daha çok ilk ve son sıralarda bu reklamlara rastlanır.

Permalink (Kalıcı Bağlantı): Bir web sitesinin kullanıcılar için karmaşıklıktan uzak, kolay akılda kalabilecek ve SEO dostu URL’lerini ifade eder.

Page Speed (Sayfa Hızı): Web site sayfalarının hızını yani sayfa açılış süresi ya da sayfa tepki süresini ifade eder.

Page Title (Sayfa Başlığı): Web sayfasının içerisinde yer alan içeriğin başlığıdır.

Page Authority (PA): Moz tarafından geliştirilen ve sayfa itibarı anlamına gelen bir değerdir.

Position (Pozisyon): Bir web sayfasının arama motoru sonuç sayfasındaki (SERP) sıralamasını yani konumunu ifade eden kavramdır.

PPC – Pay Per Click (Tıklama Başına Ödeme): Dijital pazarlama kavramlarından biri olan PPC, web site reklamlarına kullanıcıların tıklaması halinde ödemesi gereken tutarı ifade eder.

Panda Algorithm (Panda Algoritması): Kaliteli içeriğe sahip sayfaları arama sonuçlarında daha üst sıralara taşıyıp, kullanıcılar deneyimini olumsuz etkileyen zayıf içeriklere sahip web sayfalarını alt sıralara iten bir Google algoritma güncellemesidir. İçeriklerin özgün, güncel ve kullanıcılara yönelik hazırlanmış olması önemli bir kriterdir.

Penguin Algorithm (Penguen Algoritması): Google’ın 2012 yılında duyurduğu Penguin algoritması ile kaliteli backlinklerin önemi artmıştır. Alaka düzeyi bulunmayan, kalitesiz içeriğe sahip, spam ve paravan sayfalardan gelen linklerin analizini yaparak ilgili web sitelerinin sıralamasının düşmesine neden olmuştur. Spam linklerin önüne geçmek için yayınlanan bir algoritma güncellemesidir.

RankBrain Algorithm: Google’ın 2015 yılında yayınlandığı RankBrain algoritması, yapay zeka destekli ve makine öğrenimi tabanlı bir arama motoru algoritmasıdır. Arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamayı daha iyi oluşturmak için çıkarılmıştır.

Robots.txt: Web sitesini ziyaret eden arama motoru botlarına hangi sayfayı tarayıp tarayamayacağını ifade eden metin dosyasıdır.

İlgili içerik: Robots.txt Nedir?

Redirect (Yönlendirme): Bir sayfanın başka bir sayfaya kalıcı veya geçici olarak yönlendirilmesine denir.

Ranking (Sıralama): Kullanıcıların yapmış olduğu sorgu sonucunda arama motoru sonuç sayfasında oluşacak sıralamayı ifade eden algoritmik dizidir. Hangi web sitesinin kaçıncı pozisyonda nerede görüneceğini belirleyen işlemdir.

Rich Snippet (Zengin İçerik): HTML kodlarına eklenen ve kullanıcılara daha fazla bilgi verilmesini sağlayan bir çeşit yapılandırılmış veri işaretleme yöntemidir. Arama motoru botlarının web sayfasını daha iyi anlamlandırmasında yardımcı olur. Kullanıcı puanı, sıkça sorulan sorular, breadcrumb, ürün işaretlemeleri, iletişim bilgileri, video ve search box gibi birçok örneği bulunur.

Reciprocal Linking (Karşılıklı Bağlantı): Bir sitenin başka bir site ile iki taraflı olarak yaptığı bağlantılara denir.

Responsive Design (Duyarlı Tasarım): Bir web sayfasının herhangi bir cihazda web tarayıcılarıyla uyumlu bir şekilde çalışmasına denir.

SEO – Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu): SEO kavramı, “Search Engine Optimization” (Arama Motoru Optimizasyonu) kelimelerinin ilk harflerinden oluşmaktadır. Bir web sitesinin arama motorları tarafından daha kolay bulunabilir ve sıralamada daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için uygulanan teknik ve stratejik çalışmaların tümünü kapsamaktadır.

İlgili içerik: SEO Nedir?

SEM – Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması): Bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfasındaki (SERP) marka bilinirliği ve görünürlüğünü artırmak için uyguladığı ücretli reklam pazarlamasıdır. SEO ile karıştırılmamalıdır.

SERP – Search Engine Results Page (Arama Motoru Sonuçları Sayfası): Kullanıcıların arama motorunu kullanarak yaptıkları arama sorgularının sonuçlarını gördüğü bir sayfadır. Bu sayfada reklamlar, öne çıkan snippet’ler, görseller, videolar, bilgi panelleri, işletmeler, haberler, sıkça sorulan sorular ve alışveriş sonuçları gibi çeşitli bilgiler de gösterilmektedir.

Sitemap (Site Haritası): Web sitesinin tüm sayfalarının bulunduğu bir sayfadır.

Social Media Marketing (Sosyal Medya Pazarlaması): Instagram, Twitter ve Facebook gibi sosyal medya kanalları kullanılarak yapılan pazarlama türüdür.

Spam (İstenmeyen): Zararlı ya da toksik olarak adlandırılan iletilerdir.

Spider (Örümcek): Arama motorlarının web siteleri taraması için görevlendirdiği arama botlarıdır.

SSL – Secure Sockets Layer (Güvenli Yuva Katmanı): Web sitesi ile kullanıcı arasında güvenli bir etkileşimin oluşması için uygulanan bir güvenlik katmanıdır.

Structured Data (Yapısal Veri): Web sayfasındaki bilgileri arama motorları tarafından kolayca işlenebilir hale getiren veri formatıdır. Yapılandırılmış verileri sayesinde kullanıcılarına aradığı bilgileri daha iyi bir şekilde sunar. Böylece kullanıcı deneyimini de olumlu yönde etkiler.

Subdomain (Alt Alan Adı): Domain uzantısının altında açılan alt bir web sitesidir. Örnek olarak, ana site “siteadresi.com” ise “blog.siteadresi.com” subdomainidir.

Search Intent (Arama Niyeti): Kullanıcıların arama motoru üzerinde yapmış olduğu sorgulardaki ilk hedefidir. Arama niyeti 4 gruptan oluşmaktadır. Bunlar; Gezinme, Bilgilendirici, Ticari Araştırma ve Satın Alma türleridir.

Status Codes (Durum Kodları): HTTP durum kodları olarak da bilinir. Tarayıcı ile server arasında ne olduğunu tanımlayan üç haneli numaralardır. Örneğin, 404 Not Found (Bulunamadı), 500 Server Error (Servis Hatası), 503 Service Unavailable (Hizmet Kullanılamıyor) gibi.

SEO Audit: Bir web sitesinin tüm SEO kriterlerine ve kurallarına göre incelenerek detaylı analizinin yapılmasına verilen isimdir.

İlgili içerik: SEO Analiz Hizmeti

SEO Copywriting (SEO Metin Yazarı): SEO uyumlu içerik yazan kişiye denir.

SEO Consultant (SEO Danışmanı): SEO alanında danışmanlık hizmeti veren ve markanızı üst sıralara çıkarmak için sizleri yönlendirerek strateji, teknik ve taktikleri belirleyen kişiye denir.

SEO Intern (SEO Stajyeri): SEO alanında yeni çalışmaya başlamış, stajyer olarak görev yapan kişiye denir.

SEO Analyst (SEO Analisti): Bir web sitesinin On-Page, Off-Page ve Teknik SEO stratejilerinin geliştirilmesinde yardımcı olan kişilere denir. SEO analisti olarak görev yapan kişilerin minimum 1 yıllık tecrübesi bulunur.

SEO Specialist (SEO Uzmanı): SEO Uzmanı olarak görev yapan kişiler, bir web sitesinin On-Page (Site İçi), Off-Page (Site Dışı) ve Teknik SEO geliştirmelerinden sorumludur. Web sitesinde yapılması gereken tüm SEO optimizasyonlarıyla ilgilenirler.

SEO Executive (SEO Yöneticisi): Bir web sitesinin arama motorunda üst sıralara çıkması ve organik ziyaretçi sayısının yükseltilmesi için çalışan kişilere denir. En az 2 yıllık iş tecrübesi bulunur.

Senior SEO Executive (Kıdemli SEO Yöneticisi): SEO sektöründe uzun yıllar görev almış. En az 3 yıllık iş tecrübesi bulunan sahip uzmanlara denir.

SEO Team Lead (SEO Takım Lideri): SEO projelerinde diğer çalışma arkadaşlarına takım liderliği eden ekipten sorumlu uzman kişilere denir.

İlgili içerik: SEO Uzmanı Nedir?

Technical SEO (Teknik SEO): Web sitesindeki teknik tarafın iyileştirilmesi ve SEO kriterlerine uygun hale getirilmesine denir. Bu sayede, arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda yer alarak web sitesinin görünürlüğünü ve trafiğini artırabilirsiniz. Ayrıca teknik SEO ile daha hızlı index alarak dizine eklenebilirsiniz.

Title (Başlık): Başlık anlamına gelmektedir. Page Title ve Meta Title şeklinde kullanımları bulunur.

Traffic (Trafik): Ziyaretçi sayısına denir.

TrustRank (Güven Sıralaması): Web sitesinin güvenirliğini ifade eden değerdir.

TLD – Top-Level Domain (Üst Düzey Alan Adı): Web sitelerinin sonunda kullanılan uzantıları ifade eden bir domain uzantısıdır. Örnek olarak .com, .edu, .co, .net, .org, .gov, .mil, .info gösterilebilir.

Tag (Etiket): Bir web sayfasındaki anahtar kelimeleri, etiketleri veya kategorileri ifade eden terimdir.

Text Link (Metin Bağlantısı): Metin tabanlı linkleme işlemidir.

Target Audience (Hedef Kitle): Kısaca hedef kitle olarak adlandırılabilir. Bir web sitesinin ulaşmak istediği potansiyel kişilerden oluşan topluluğu ifade eder.

Thumbnail: Küçük resim veya önizleme görüntüsüne denir.

Transactional (Satın Alma): Kullanıcıların arama niyetleri direkt satın alma niyetlidir. Bu sorgu sonrasında ziyaret ettikleri web sitesinden aradıkları ürünü veya hizmeti satın almış olurlar.

URL: URL açılımı “Uniform Resource Locator” kelimelerinden oluşur. İnternette bir kaynağın yerini belirtmek için kullanılır. Örneğin bu sayfanın URL’i “https://cangedik.com.tr/seo-terimler-sozlugu/” şeklindedir.

User Intent (Kullanıcı Niyeti): İnsanların bir arama motoru üzerinde aradıkları sorgunun bir amacı/niyeti bulunmaktadır. Bunlar; Informational Intent (Bilgilendirici), Navigational Intent (Gezinme), Transactional Intent (Satın Alma) ve Commercial Intent (Ticari) şeklinde ifade edilir.

UX – User Experience (Kullanıcı Deneyimi): Kısaca kullanıcı deneyimini ifade eder. Kullanıcıların web sitelerinde geçirdikleri deneyimi iyileştirmek için daha işlevsel ve kullanılabilir bir tasarım sunar.

Usability (Kullanılabilirlik): Bir web sitesinin kullanılabilirliğini ifade eder. Ziyaretçilerin siteyi kolay kullanabilmesi ve öğrenebilmesine denir. Kullanıcı deneyiminin kalitesini doğrudan etkiler.

UGC (User Generated Content): Kullanıcıların sosyal medya kanallarında paylaştığı içerik türüdür. Blog ve forum yorumlarından alınan backlinklere de denir.

Unique Content (Benzersiz İçerik): Orijinal içeriklere denir. Diğer web sitelerinden farklı blog, görsel, video vb. içeriklere denir.

User Behavior (Kullanıcı Davranışı): Kullanıcıların ziyaret ettikleri web sitesinde geçirdiği tüm eylemleri kapsar. Bu davranışların bir analitiğidir. Varlık davranış analitiği olarak da geçmektedir.

UI – User Interface (Kullanıcı Arayüzü): Kullanıcıların ziyaret ettikleri web sitesinde kaliteli ve daha uzun süreli bir etkileşim sürdürmesini amaçlayan tasarım çalışmasıdır.

URL Parameters (URL Parametresi): Bir site adresinin sonuna eklenen bir parametrenin soru işaretiyle başlayıp devam ettiği bir yapıdır. İçerisinde “?, &, =” gibi semboller yer alır.

Video SEO (Video Arama Motoru Optimizasyonu): Videolar için uygulanan SEO çalışmasıdır. Daha çok YouTube’da uygulanır ve YouTube aramalarında daha üst sıralarda yer almak için yapılır. Tüm bu video optimizasyonu çalışmalarına verilen isimdir.

Video Sitemap (Video Site Haritası): Bir web sitesinde yer alan tüm videoların yer aldığı site haritasıdır. Arama motoru botlarının videoları bularak indexlemesi kolaylaşır.

Visibility (Görünürlük): Bir web sitesinin organik arama sonuçlarındaki görünürlülüğünü ifade eder. Backlink sayısı ve sosyal medya kanallarının varlığı da bu görünürlüğü etkilemektedir.

Viral Content (Viral İçerik): Bir içeriğin kullanıcılar tarafından paylaşılarak çok popüler bir hale gelmesini ifade eder.

Viral Marketing (Viral Pazarlama): İnsanların bir reklamı veya içeriği birbiri arasında gerek web siteleri, mobil uygulamalar ya da sosyal medya kanalları ile çok hızlı bir şekilde yayarak görünürlüğünü artırmayı amaçlayan bir dijital pazarlama türüdür.

İlgili içerik: Dijital Pazarlama Nedir?

Visitor (Ziyaretçi): Web sitelerine gelen internet kullanıcılarını ifade eder.

Visitor Duration (Ziyaretçi Süresi): Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların sitede geçirdikleri zamanı ifade eden süredir.

Webmaster (Web Yöneticisi): Web siteleri hakkında teknik bilgisiyle öne çıkan, internet siteleri ve uygulamalarını geliştiren uzman kişiye denir.

White Hat SEO (Beyaz Şapka SEO): Arama motoru sonuç sayfasında üst sıralara çıkmak için iyi niyetli ve legal olarak yapılan On-Page, Off-Page ve teknik SEO çalışmalarını ifade eder.

Web Design (Web Tasarımı): Görseller ve metinlerden oluşan içeriklerin kullanıcılara bir düzen içerisinde sunulmasını sağlayan bir içerik pazarlama ve düzenleme işlemidir.

Widget: Web sitelerde kullanıcı deneyimini iyileştirmek gibi çeşitli faydalı işlemlerde kullanılan bir küçük araçlardır.

WordPress SEO: WordPress tabanlı web sitelerinde uygulanan ve arama motorlarının sıralama faktörlerine uygun olarak yapılan SEO çalışmalarına verilen isimdir.

İlgili içerik: WordPress SEO Eklentileri

Website Architecture (Website Mimarisi): Bir web sitesinin yapısını ve organizasyonu geliştiren ve kullanıcılara yönelik yapılan düzenlemelerin bütününe verilen isimdir.

XML: Kısaca bir işaretleme dilidir. Kullanıcılar ile bilgi işlem sistemleri arasındaki veri alışverişini kolay, hızlı ve pratik bir şekilde yapılabilmesi için kullanılır.

XML Site Haritası: Bir web sitesinin tüm sayfalarını ve içeriklerini bulunduran bir listedir. Arama motoru botlarına yol gösterdiği için SEO çalışmalarında önemi bir kriterdir.

XPath: XML belgelerinde gezinmek, öğeleri seçmek ve işlemek için kullanılan bir sorgu dilidir.

YouTube: Google’un çevrimiçi video paylaşım platformudur.

Youtube Kanalım: Can Gedik

YouTube SEO: YouTube içerisindeki aramalarda daha üst sıralarda yer almak ve kanal görünürlüğünü artırmak için uygulanan SEO çalışmaların tamamını kapsar.

YMYL (Your Money or Your Life): Bir web sitesi ziyaretçilerinin sağlığını, mutluluğunu, güvenliğini veya finansal durumunu doğrudan etkiliyorsa bu site YMYL yani “Paranız veya Hayatınız (Your Money or Your Life)” statüsüne ait bir web sitesidir. Google, bu sayfaların yüksek kaliteli ve netlik içeren bilgiler sunması konusunda oldukça katıdır. Bu nedenle kullanıcılarına yanlış, asılsız, güncelliği kalmamış veya aldatıcı bilgiler veren web sitelerinin sıralamasının düşmesine neden olmaktadır. Bu durum en çok finans, sağlık, hukuk ve alışveriş sitelerini etkilemektedir.

Yandex: Rusya merkezli bir arama motorudur. Google’dan sonra en çok kullanılan arama motorları arasında gelmektedir.

Yandex Metrica: Yandex’in insanlara sunmuş olduğu ücretsiz bir web site geliştirme ve analiz hizmetidir. Yandex Metrica ile entegre edilen web sitesinin trafiği, ısı haritası, raporları ve kullanıcı davranışları gibi birçok datasına ücretsiz bir şekilde kolayca ulaşabilirsiniz. Google Analytics ile benzer özellikleri bulunmaktadır.

Yoast SEO: En popüler WordPress SEO eklentilerinden biridir.

Zero Position (Sıfırıncı Sıra): Featured Snippet olarak da bilinir. Arama motoru sonuç sayfasındaki ilk sonucun üzerinde yer alan web sayfası sonucudur.

Zombie Page (Zombi Sayfa): Bir web sitesinde çok az trafik çeken veya hiç trafik çekemeyen sayfalardır. Yetim sayfalar (orphan page), yanıt vermeyen sayfalar, eski veya düşük kaliteli içeriklere sahip sayfalar, iyi optimize edilmemiş sayfalar, ek sayfalar (yasal bilgiler içerenler gibi) ve index almamış sayfalar bunlara örnektir.

Zombie Traffic (Zombi Trafik): Kötü amaçlı yazılımlar veya botlar ile üretilen yapay trafiğe denir.

Zero Click Result: Bir kullanıcının yaptığı aramada ilgili sorunun cevabının doğrudan gösterilmesi.

Zero Result Search: Bir sorgu yapıldığında herhangi bir sonucun çıkmaması durumudur.

Zone File: Bir domaine ait DNS bilgilerini içeren dosyaya verilen isimdir.

200 Success (Başarılı): Sunucuya iletilen isteğin başarılı bir şekilde gerçekleştiğini ve kaynağı bulduğunu belirtir.

301 Redirect Permanent (Kalıcı Yönlendirme): Kaynağın kalıcı olarak başka bir URL adresine taşındığını ifade eder. Daha çok eski URL silinmesi nedeniyle bu işlem uygulanır.

302 Moved Temporarily (Geçici Yönlendirme): URL adresinin geçici olarak farklı bir URL’e taşındığını ifade eder.

401 Unauthorized (Yetkisiz): Erişilmek istenen URL adresine yetkinin olmadığını ifade eder.

403 Forbidden (Yasaklı): Kaynağın yasaklı ve erişim izninin olmadığını ifade eder.

404 Not Found (Bulunamadı): URL adresinin bulunamadığını ifade eder. Genellikle silinen veya adresi değiştirilen URL yapılarından sonra meydana gelir.

500 Server Error (Servis Hatası): Sunucuda meydana gelen bir hata nedeniyle isteğin tamamlanamadığını ifade eder.

503 Service Unavailable (Hizmet Kullanılamıyor): Sunucunun isteği işleyememesi nedeniyle hizmet verememesini ifade eder. Genellikle bakım, aşırı yüklenme veya ağ sorunları gibi nedenlerden ötürü meydana gelir.