SEO, dijital dünyada görünürlük kazanmak isteyen herkes için oldukça önemli bir konudur. Dilimizde “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelen SEO, “Search Engine Optimization” kelimesinin baş harflerinden oluşur. Web sitelerin arama motorlarında üst sıralara çıkıp görünür olabilmesi için yapılan çalışmaların tamamını kapsamaktadır.

SEO kavramı hakkında tüm merak edilenleri sizler için derledim. Hazırsanız başlayalım!

 

SEO Nedir?

SEO kelimesinin açılımına bakıldığında “Search Engine Optimization” kelimelerinin baş harflerinden oluştuğunu görebiliriz. Kavram olarak bir dijital pazarlama terimidir. SEO kısaca, bir web sitesinin, Google gibi arama motorlarında üst sıralara çıkabilmesi için uygulanan yöntemlerin tamamını kapsayan çalışma biçimidir. Çalışma örnekleri:

  • Meta title ve description optimizasyonu,
  • Site hızının arttırılması,
  • Backlinkler,
  • Mobil optimizasyon,
  • İçerikler,

Genel olarak kullanıcı deneyiminin arttıracak çalışmalardır.

 

SEO Ne işe Yarar?

Bir web sitesi için SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) alanındaki sıralamasını değiştirebilecek, etkileşimini arttırabilecek ve popülaritesini yükseltebilecek en önemli unsurdur. Arama motoru algoritmalarını güncel olarak takip eden ve SEO stratejisini bu doğrultuda oluşturan web siteleri sıralamalarında kesin olarak bir iyileşme sağlar.

Bir SEO uzmanı veya ajansı ile çalışan markalar, çalışmayan rakiplerine göre daha üst sıralarda yer alabilmektedir. Bunun nedeni SEO alanında uzman kişilerin web sitenizde nelerin yapılıp nelerin yapılmayacağını ve arama motorları hakkında en güncel teknikleri biliyor olmasıdır. Arama motorlarının çalışma mantığını anlayıp bunu Site İçi SEO (On-Page SEO) ve Site Dışı SEO (Off-Page SEO) çalışmalarında kullanacağından alınacak performans da ilgili web sitesi açısından olumlu olacaktır. Web sitenizin daha fazla kullanıcıya ulaşabilmesi için doğru bir SEO stratejisi ve en güncel yöntemleri bir araya getirmek gerekir. Böylece başarılı bir sonuç elde etmek için gerekli birkaç adımı tamamlamış olacaksınız. SEO çalışmasının sonucunu sitenize gelen organik trafikten, anahtar kelimesinin sıralamasından, reklamlar kazançlarından, hizmet ve ürün satışlarından ya da ziyaretçilerin sitede kalma süresinden anlayabilirsiniz.

SEO çalışmaları hakkında unutmamanız gereken en önemli nokta ise; SEO’nun zaman gerektiren bir çalışma olduğudur. Sektöre uzak olsun ya da olmasın genel kanı bir çalışma başladıktan sonra her şeyin hemen bir an önce olması yönündedir. Fakat realite ne yazık ki böyle değil. Bir an önce birinci sıraya çıkalım, ilk sayfada yer alalım gibi düşüncelere kapıldığınız takdirde başarısız olmanız kaçınılmaz olur. SEO çalışmalarına başlamadan önce bir SEO uzmanı ile stratejinizi ve taktiğinizi iyi belirlemelisiniz. Hangi kelime veya kelime öbeklerini seçeceğinize iyi araştırmalısınız. Bunların ardından bulunduğunuz sektöre ve markanıza göre bütçe planlaması yaparak çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

 

Faydalı içerik: Site İçi SEO Nedir?

 

SEO Kavramının Önemi

SEO Kavramının Önemi

 

SEO Neden Önemlidir?

SEO, dijital dünyanın en etkili popülerlik sağlama araçlarından biridir. Google arama sonuçlarında ilk sıralara çıkmak ve orada kalabilmek için uygulanan en önemli çalışmadır. Başarılı bir SEO çalışması ile web sitenizin trafiğini organik olarak artırabilirsiniz. Bu da haliyle daha fazla satış veya etkileşim demektir.

Peki diğer nedenleri nelerdir?

  • Birincil trafik kaynağıdır.
  • Marka görünür ve bilinir olmasını sağlar.
  • Otoriter bir kaynak olarak itibar kazandırır.
  • Rekabet dengesini lehinize çevirir.
  • Yepyeni fırsatlar sunar.
  • Yüksek getirisi bulunur ve ölçülebilir bir yatırım aracıdır.
  • Dijital dünyayı daha iyi anlamanıza yardımcı olur.

 

SEO Neden Gereklidir?

Günümüzde internet kullanımı, toplam yüzdenin içinde önemli bir paya sahiptir. Bu nedenle hem marka bilinirliği hem de satış rakamları açısından bir web sitesine organik trafik çekmek oldukça önemlidir. SEO ise bunu sağlayacak en etkili ve maliyeti en düşük yoldur. Başlıca diğer nedenler şunlardır:

  1. Marka bilinirliğini artırmak,
  2. Organik trafiği yani ziyaretçi sayısını arttırmak,
  3. Hedef anahtar kelimede Google’da kalıcı olabilmek,
  4. Hedef kitleye doğrudan ulaşabilmek,
  5. Kaliteli ve eksiksiz bir site yapısına sahip olmak,
  6. E-ticaret sitesine sahipseniz satışlarınızı arttırmak,
  7. İçerik veya ürünlerin arama motorlarında anında index almak,
  8. Rakip kontrolü ve rekabete girerek onları geçmek,
  9. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları memnun kalmasını sağlayarak, kullanıcı deneyimini arttırmak,
  10. Reklam performansınızı artırmak ve maliyetsiz bir şekilde reklam yapabilmek için gereklidir.

 

SEO Avantajları Nelerdir?

SEO, kullanıcılara birçok avantaj sağlamaktadır. Bunlardan bir bölümüne daha önce değinsek de bu avantajları ayrı bir başlıkta toplamak istedim. Böylece avantajlar hakkında genel bir özet çıkarmış oluruz. SEO avantajları şu şekildedir:

  • Uzun vadede görüntülenme sayısı ve organik site trafiğinde ciddi artışlar meydana getirir.
  • SEO kriterlerine uygun bir web siteniz olduğunda kullanıcılar açısından profesyonel bir imaj oluşturur.
  • Doğru bir çalışma sonrasında her geçen gün geliriniz artar.
  • Marka bilinirliğiniz artar.
  • Site hızınızı arttırır.
  • Arama motorları tarafından sevilen bir siteye sahip olarak rakiplerinize göre daha kolay üst sıralarda yer alabilirsiniz.
  • E-ticaret sitelerinde müşteri sayısı artar.

 

SEO Avantajları

SEO Avantajları

 

Faydalı içerik: Site Dışı SEO Nedir?

 

SEO Çalışmalarında Nelere Dikkat Edilmeli?

Arama motorları, kullanıcı sorgularına dikkat ederek ilgili anahtar kelime ile bağlantılı en alakalı ve en yetkin sayfaları ilk sayfada göstermektedir. Bu nedenle sitenizde bir paylaşım yaparken Google ve Yandex gibi motorların SERP kriterlerine dikkat etmelisiniz. Peki bu kriterler nedir?

  • Kaliteli ve özgün içerikler paylaşmalısınız.
  • Çarpıcı yani dikkat çekici başlıklar kullanmalısınız. Fakat bunu sağlamak için clickbait hatasına düşmeyin.
  • Web sitenizi ve içerikleri arama motoruna göre değil, kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlayın.
  • SEO optimizasyonlarına uygunluk.
  • Kullandığınız meta title (başlık) ile description (açıklama) bölümleri birbiri ile örtüşmelidir.
  • Kullanılan anahtar kelime veya kelime gruplarının alaka düzeylerine dikkat etmelisiniz.

 

SEO Nedir? YouTube SEO Sunumu

YouTube kanalımda “SEO Nedir? Organik Olarak Trafiğini Artıracak SEO Teknikleri” konusu hakkında yayınlamış olduğum içeriğimize de göz atarak SEO hakkındaki tüm merak edilenleri öğrenebilirsiniz.

 

 

SEO Terimler Sözlüğü Nedir?

SEO terimler sözlüğü, arama motoru optimizasyonu çalışmalarında sıklıkla karşılaşılan kavramların tanımlarını içeren bir kaynaktır. Bu alanda çalışan ya da çalışmaya yeni başlayacak olan kişilerin bilmesi gereken terimleri alfabetik olarak listeledim. İlgili sayfaya gitmek için SEO Terimler Sözlüğü yazınıza tıklayınız.

 

SEO Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

SEO hakkında merak edilen soruları sizler için bir araya getirdim. Sıkça sorulan sorular aşağıda yer almaktadır.

Türkçe de “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelen SEO, Search Engine Optimization kelimesinin baş harflerinden oluşuyor.

SEO çalışmaları, site içi (on-page) ve site dışı (off-page) olmak üzere iki ayrı şekilde yapılır. Site içi SEO, web sitesindeki sayfaları optimize ederek arama motorları ve kullanıcılar için kullanışlı bir hale getirmeye yarayan çalışmalardır. Site dışı SEO ise sosyal medya çalışmaları, referanslar ve tanıtım yazıları ile sitenizin otoritesini artırmanıza yardımcı olur.

Web site içeriklerini arama motorları tarafından belirlenen kriterlere uygun olarak optimize edilmesine site içi SEO denir. Özgün içerik, kullanıcı deneyimi tasarımı, teknik SEO, anahtar kelime araştırması, title ve description düzenlemesi ve mobil uyumluluk gibi uygulamalardan oluşur.

Sosyal medya çalışmaları, tanıtım yazıları ve diğer backlink türleri ile sitenizin hem kullanıcı hem de arama motoru botları için bilinirliğini artırmanıza yardımcı olan çalışmalardır.

Süreç ilgili sektöre, markaya ve rakiplere göre değişiklik göstermektedir. Fakat bir SEO çalışmasında başarıya ulaşmak ve kalıcılığı sağlayabilmek 3 ay ila 6 ay arasında değişen bir zamanı kapsamaktadır. Ayrıca bu süreci etkileyebilecek diğer faktörler ise; sitenin geçmişi, rekabeti ve konusudur.

5/5 - (20 oy)