Local SEO Hizmeti

Local SEO, işletmenizin bölgesel aramalarda üst sıralara çıkması, yerel müşterilere ulaşması ve pazardaki rekabet gücünü artırması için oldukça önemli bir çalışmadır. İşletmenizin yerel aramalarda öne çıkabilmesi için size en uygun local SEO stratejilerini sunuyorum.

Uygulayacağım local SEO stratejileri ile işletmenizi yerel aramalardaki rakiplerinizden öne çıkararak müşteri potansiyelinizi artırabilirsiniz.

Markanızın yerel aramalarda ilk sayfada çıkmasını istiyorsanız tek yapmanız gereken hemen benimle iletişime geçmek!

Local SEO Hizmeti

Local (Yerel) SEO Nedir?

Local (Yerel) SEO, bir işletmenin bulunduğu bölgedeki potansiyel müşterilere ulaşabilmesi için uygulanan SEO çalışmaları olarak tanımlanabilir. Yerel SEO, bir işletmenin faaliyet gösterdiği konuma odaklanarak o bölgedeki potansiyel müşterilerin arama motorlarındaki sonuçlarında üst sıralarda görünmesini hedefler. Örneğin il bazlı, Kocaeli SEO, İstanbul SEO ve Ankara SEO gibi çalışmalar yapılabileceği gibi ilçe bazlı çalışmalar da yapılabilmektedir.

Arama motoru sonuçlarında ilk sıralarda genellikle dev markalar yer alır. Bunun birçok nedeni vardır ve bu yüzden dev markalarla rekabet etmek oldukça güçtür. Ancak local SEO hizmeti sayesinde dev markaların olduğu pazardan ihtiyacımız olan payı alabiliriz. Short tail keywords (kısa kuyruklu anahtar kelimeler) yerine “yerel konum+hedef anahtar kelime” stratejisi uygulayarak long tail keywords (uzun kuyruklu anahtar kelimeler) çalışması yapıp niş aramalarda ilk sıralarda yer alabiliriz.

Yerel SEO çalışmaları, işletmenizin yerel müşterilere ulaşabilmesi ve marka bilinirliliği için oldukça önemlidir. Profesyonel yerel SEO hizmeti ile işletmeniz için özelleştirilmiş bir SEO stratejisi oluşturulabilir ve bu sayede işletmenizin faaliyet gösterdiği bölgedeki müşterilerinize daha fazla erişebilirsiniz.

Yerel SEO Nasıl Yapılır?

Yerel SEO çalışması, işletmelerin bölgesel arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması için Google My Business (Google Benim İşletmem) kullanımı, yerel anahtar kelimelerin hedeflenmesi ve yerel backlink çalışması yapması gibi çeşitli optimizasyon tekniklerinin kullanıldığı bir çalışmadır. Bu tekniklerden bazılarına değinmek gerekirse şu şekilde açıklayabilirim:

1. Google My Business hesabı açın. Hesap bilgilerini doğru ve eksiksiz şekilde kaydedildiğinden emin olun.

2. İşletmenizle ilgili yerel anahtar kelimeleri belirleyin ve bunları web sitenizde, Google My Business sayfanızda ve diğer listeleme sitelerinde kullanın.

3. İşletmenizin hakkında yazılmış yorumları takip edin ve olumlu yorumlara yanıt vererek teşekkürlerinizi sunun. Böylece olumlu yorumları öne çıkarmış olursunuz. Olumsuz yorumları da dikkate alarak özeleştiri yapın.

4. İşletmenizin konumunu hedefleyin ve direkt konum bazlı hedef anahtar kelimeler kullanın.

5. İşletmenizin sektörel ve yerel sitelerde listelenmesini sağlayın.

6. Markanızın için sosyal medya hesapları oluşturun ve düzenli olarak paylaşımlar yapın. Orada oluşturulacak bir kitle sosyal medya pazarlaması için de olumlu dönüşler sağlayacaktır.

7. Yerel bir işletme olarak bölgenizde gerçekleştirilen etkinliklere ve organizasyonlara katılın ve bunları sosyal medya platformlarında paylaşın.

8. Web sitenizdeki içerikleri hedef anahtar kelimeleri kullanarak optimize edin.

Yerel SEO

Local SEO’yu Etkileyen Faktörler

Google My Business: İşletmenizin yerel aramalarda görünmesini sağlayan ücretsiz bir profil hizmetidir. Profilde işletmeniz hakkında konum, iletişim ve buna benzer birtakım bilgiler yer alır.
Mobil Uyumluluk: Arama motorları mobil aramalarda lokasyon bazlı sonuçları listeler. Bu nedenle mobil uyumlu web sitelerini ilk sıralarda gösterir.
İçerik Pazarlaması: Yerel anahtar kelimeleri kullanarak içerikler oluşturmak hem kullanıcılar hem de arama motorları için etkili bir yöntemdir. Bu doğrultuda local SEO için konum odaklı anahtar kelimeler kullanmak önemlidir.
Backlink: İşletmenizin faaliyet gösterdiği lokasyonda yer alan diğer web sitelerinden backlink alması yerel aramalarda öne çıkması için en iyi yollarından biridir.
Sosyal Medya: Yerel sıralamanızı etkileyen faktörlerden bir diğeri de sosyal medya platformlarındaki varlığınızdır. İşletmenizin sosyal medya profilinde konumunuz ve hizmetlerinizle alakalı ilgi çekici içerikler yayınlayabilirsiniz. Böylelikle sosyal medya pazarlamasına da katkıda bulunmuş olursunuz.

Local SEO İşletmeler İçin Neden Önemli?

  • Local SEO, işletmenin yerel arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlar.
  • Yerel aramalar genellikle bölge insanı tarafından yapıldığı için yerel SEO çalışmaları ile yerel müşteri tabanınızı artırmanıza yardımcı olur.
  • İşletmenin marka otoritesini güçlendirir ve müşterilerin güvenini kazanılmasında yardımcı olur.
  • İşletme için hedeflenen yerel anahtar kelimeler coğrafi aramalarda daha kolay bulunmasını sağlar.
  • Google aramalarının %46’sı yerel ürünler ve hizmetleri için kullanılmaktadır. Bu nedenle dev markaları geride bırakıp doğrudan yerel tüketicilerin önüne çıkmak için SEO çalışmaları uygulanır.
  • Bölgesel SEO, işletmenin o lokasyondaki rakiplerini geride bırakarak rekabette öne çıkmasını sağlar.
  • İşletmenin potansiyel müşterilerinin bulunduğu yerdeki görünürlülüğü artar.
  • Yerel SEO, işletmenin satışlarını artırarak işletmenin büyümesine yardımcı olur.
  • Mobil cihazlar, konum özelliği sayesinde arama motorları kullanıcılara en yakındaki ilgili işletmeyi önermektedir. Günümüzde mobil cihazların kullanım oranının %66 olduğunu göz önünde bulundurursak mobil uyumluluk ve yerel SEO çalışmalarının önemi bir kez daha gözler önüne çıkıyor.
Bölgesel SEO

Yerel SEO Danışmanlığı Fiyatları

Yerel SEO, konuma dayalı arama sonuçlarında işletmenizin Google’da daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için uygulanan stratejik bir hizmettir. Bu hizmet, işletmenizin yerel müşterilerine erişimini artırmak ve online marka varlığını güçlendirmek için oldukça önemlidir.

Yerel SEO danışmanlığı fiyatlarını belirlemede etkili olan birkaç faktör vardır. İşletmenizin büyüklüğü, hedeflediğiniz anahtar kelimeler, hedeflenen coğrafi bölge, hedeflenen ürün veya hizmetler ve yerel rekabet düzeyi gibi faktörler yerel SEO danışmanlığı hizmeti için fiyatları belirlemede önemlidir.

Yerel SEO hizmeti hakkında daha detaylı bilgi almak için iletişim formu aracılığıyla bana ulaşabilirsiniz.

Uzmanlaştığım Araçlar

Ahrefs
Semrush
Screaming Frog
Google Search Console
Google Analytics
DeepCrawl
Ubersuggest
Rank Math
Elementor
Looker

Local SEO Hizmeti Hakkında Sorulan Sorular

Local SEO Nedir?

Local SEO, işletmelerin belirli bir coğrafi bölgede yerel aramalarda üst sıralarda yer almasını sağlayan bir SEO stratejisidir. Yerel SEO veya Bölgesel SEO olarak da bilinir.

Yerel SEO Neden Önemlidir?

İşletmelerin konum odaklı aramalarda üst sıralarda yer alması ve daha fazla müşteriye ulaşmasını sağlar. Böylece işletme satışları da artırır.

Local SEO Hizmetleri Neler İçerir?

Google My Business yönetimi, yerel anahtar kelime araştırması, backlink oluşturma ve yerel içerik optimizasyonu gibi hizmetleri içermektedir.

Yerel SEO Hizmeti İçin Ne Kadar Bütçe Ayırmalıyım?

Yerel SEO hizmetlerinin fiyatları işletmelerin ihtiyaçlarına ve bütçelerine göre değişir. SEO fiyatları hakkında güncel fiyatları öğrenmek için iletişime geçebilirsiniz.

Local SEO Hizmetleri Ne Kadar Sürede Sonuç Verir?

Local SEO’nun sonuçları web sitesinin SEO analiz durumuna ve sektördeki rekabet seviyesine göre değişiklik gösterir. Local SEO çalışmalarında sonuçlar genellikle 2 ila 6 ay içinde görülmeye başlar.

Google My Business Neden Önemlidir?

Google My Business, işletmenin Google’daki yerel aramalarında görünürlüğünü artırır. Müşterilerin işletme hakkında konum, iletişim ve kullanıcı yorumları gibi birtakım bilgileri görmesini sağlar. Local Business bilgileri Google tarafından çok hızlı bir şekilde indekslenir. Bu nedenle doğru ve anahtar kelime odaklı çalışma yürütülmesi önemlidir.

Neden Yerel Anahtar Kelimeler Önemlidir?

Yerel anahtar kelimeler, işletmenin belirli bir coğrafi bölgede arama yaparken müşteriler tarafından bulunmasını kolaylaştırır. Ayrıca kısa kuyruklu anahtar kelimelerdeki rekabette dev markalar ile rakip olurken yerel anahtar kelimelerde durum çoğunlukla böyle olmaz. Bu nedenle yerel tüketicinin karşısına çıkmak için bu yöntem izlenir.

Coğrafi Arama Nedir?

Coğrafi arama, kullanıcıların konumlarına dayalı olarak arama sonuçlarını daralttığı veya filtrelediği bir arama türüdür. Örneğin, bir kullanıcı “Ev Temizliği” araması yaparsa, arama sonuçları, kullanıcının konumuna en yakın olan ev temizleme işletmeleriyle sınırlı olacaktır.

Normal SEO İle Yerel SEO Arasındaki Fark Nedir?

Normal SEO, sitelerinin genel olarak arama motorlarındaki sıralamalarını artırmayı amaçlarken, Yerel (Local) SEO, işletmelerin belirli bir coğrafi bölgede bulunarak potansiyel müşterilere ulaşmasını hedefler. Yani, Yerel SEO, özellikle küçük işletme ve bölgesel hizmet sunan markalar için önemlidir.

Yerel SEO Fiyatlarını Nasıl Öğrenebilirim?

Yerel SEO hizmeti için iletişim formunu kullanarak benimle iletişime geçebilirsiniz. İletişime geçip konu hakkında sizden detayları öğrendikten sonra 1 aylık yerel SEO fiyatını sizlere iletiyorum.

Local SEO Hizmetleri Hangi İşletmeler İçin Uygun?

Yerel SEO hizmeti, işletmelerin belirli bir coğrafi bölgede hizmet verdiği herhangi bir sektör için uygundur. Örneğin, Kocaeli SEO hizmeti, Kadıköy ev temizliği ve Ankara web tasarım gibi alanlarda çalışmalar uygulanabilir.

Başka Sorunuz Var Mı?