Arama motoru dostu olan bir web sitesi organik arama sonuçlarında daha iyi sıralamalar elde ederek organik trafiğini artırabilir. Bu nedenle, Site İçi (On-Page) SEO tekniklerini doğru bir şekilde uygulamak, web sitenizin arama motorları tarafından daha kolay incelenmesine yardımcı olur. Peki, site içi SEO nedir? On-Page SEO teknikleri nelerdir? Hazırsanız site içi SEO çalışması hakkında bilinmesi gerekenleri inceleyelim.

 

Site İçi SEO Nedir?

Site içi (On-Page) SEO, bir web sitenin sayfalarının, içeriklerinin ve meta verilerinin arama motorlarına uyumlu olacak şekilde düzenlenerek optimize edilmesine denir. Site içi SEO, web sitenizin arama motorları tarafından daha iyi taranmasını, indexlenmesini ve sıralamalarda daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için yapılan bir dizi işlemdir.

Site içi SEO, içerik optimizasyonu, anahtar kelime araştırması, başlık etiketleri, meta açıklamalar, URL yapılandırması, sitemaps, internal link (iç linkleme), site hızı, mobil uyumluluk, schema kullanımı vb. birtakım teknikler gibi SEO ayarları bulunur. Bu teknikler, sitenizin arama motorlarında daha iyi bir sıralama elde etmesinde yardımcı olur. Böylelikle web sitesinin hem organik trafiği hem de kullanıcı deneyimi iyileşecektir.

Site içi SEO çalışması bir web sitesinin arama motorlarında daha üst sıralamalar elde etmek için yapabileceği en uygun ve en verimli işlemlerden biridir. Bu nedenle, web sitenizi oluştururken SEO ayarlarını göz önünde bulundurmak oldukça önem arz etmektedir.

 

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Site içi SEO, web sitenizin hem yapısal hem de içerik olarak düzenlenmesi ve optimize edilmesi işlemidir. Site içi SEO çalışması yapmak için aşağıdaki kriterlere dikkat edebilirsiniz:

  1. Anahtar Kelime Araştırması: Web sitenizde kullanacağınız anahtar kelimeleri belirleyin. Bu anahtar kelimeleri short tail keywords ve long tail keywords olarak inceleyin. Bu anahtar kelimeleri içerik optimizasyonunda, başlık etiketlerinde ve meta açıklamalarda kullanılabilir.
  2. Başlık Etiketlerini Doğru Kullanın: Başlık etiketleri (H1, H2, H3 vb.), sayfalarınızdaki başlıkları hiyerarşik olarak sıralanması için kullanılır. Her sayfanın yalnızca bir adet H1 etiketi olmalıdır. Diğer başlıklar sırasıyla diğer alt etiketlerle ile tanımlanmalıdır.
  3. Meta Açıklamalarına Dikkat Edin: Her sayfaya özgü benzersiz ve özgün meta açıklamaları (meta description) oluşturun. Bu açıklamalar, maksimum 155 karakter olacak şekilde kullanıcılara ilgili sayfayı özetleyecek şekilde olmalıdır. Kullanıcıları web sitesine çağıracak ifadelere yer verilmelidir.
  4. İç Linklemeleri Uygulayın: Web sitesindeki sayfalar arasında iç linklemeler oluşturun, kullanıcıların daha fazla içerik keşfetmelerini sağlayın. Aynı zamanda bu bağlantılar ile arama motoru botları da web sitenizin sayfalarını daha iyi tarayacaktır.
  5. Sayfa Hızınızı İyileştirin: Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için site hızınızı mobil ve masaüstü platformlarında iyileştirin. Site hızı yüksek olan web siteleri arama motorları tarafından daha çok tercih edilir. Site hızı Google nezdinde arama motoru sıralaması için bir faktördür. Site hızını iyileştirmek için; görsel boyutlarını maksimum 100 KB olacak şekilde optimize edin, WebP formatında görseller kullanın, gereksiz eklentileri kaldırın, site kodlarını sıkıştırın ve site performansınızı belirli periyotlarla test edin.
  6. Mobil Uyumluluğu Sağlayın: Günümüzde mobil cihazların kullanımı diğer cihazlara nazaran çok daha yüksektir. Bu nedenle SEO çalışmalarında mobil uyumluluk sağlamak önemli bir husustur. Google’a göre de mobil uyumluluk bir sıralama faktörüdür. Bu nedenle, web sitenizin mobil uyumlu olması hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından önemlidir.
  7. İçerikleri Optimize Edin: İçeriklerinizi güncel tutmaya özen gösterin. Yapılan anahtar kelime araştırmasını kullanarak özgün ve benzersiz içerikler oluşturun. Bu içerikler kullanıcı niyetine uygun olacak şekilde SEO uyumlu metinlerden oluşmalıdır. Ayrıca, içeriklerde görsel kullanımına özen gösterin, metinlerin okunabilirliğine dikkat edin ve kullanıcılarınızın ihtiyaçlarına yanıt verecek kaliteli içerikler oluşturun.
  8. Site Haritasını Oluşturun: Web siteniz için bir adet site haritası oluşturun ve bu haritayı Google’a sunun.
  9. Schema Yapısını Kullanın: Arama motorlarının sunduğu yapısal işaretlerinden faydalanın. Sektöre ve sitenize uygun olan schema seçeneklerini sitenize entegre edin.
  10. URL Yapılandırması: Sayfanın konusu hakkında bilgi veren açıklayıcı ve Non-ASCII karakterlerden arınmış SEO dostu bir URL kullanmak için yapılan işlemdir.

Site içi (On-Page) SEO çalışmaları web sitenizin organik arama sonuçlarındaki sıralamasını artırmak için önemlidir. Yukarıdaki adımları izleyerek sitenizi optimize edebilir ve web sitenizin arama motoru sıralamalarında daha iyi bir yer almasını sağlayabilirsiniz.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

 

Faydalı içerik: SEO Sözlüğü

 

Site İçi SEO Çalışmaları Neden Önemlidir?

Site içi SEO optimizasyonu yapıldıktan sonra arama motorları tarafından daha kolay görünürlük elde edebilirler. Kullanıcı deneyimi, hemen çıkma oranları, tıklanma oranı, site hızı, organik trafik vb. değerlerinde artış meydana gelir. Bu çalışmaların başlıca önemli nedenleri ise şunlardır:

  • Bir web sitesinin arama sonuçlarında (SERP) daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olur.
  • Web sitesinin arama motoru botları tarafından daha iyi taranmasına ve indexlenmesine yardımcı olur. Böylece sitenin görünürlüğü artar.
  • Web sitesinin hızını ve performansını artırarak kullanıcı deneyimini (UX) geliştirir.
  • SEO uyumlu başlıklar, alt etiketler, URL yapıları, iç linkler ve görseller sayesinde kullanıcı deneyimi iyileştirilir. Böylece ziyaretçiler ilgili web sitesinde daha uzun süre kalır. Sitede geçirilen süre uzar.
  • Site içi SEO çalışmaları, web sitesinin kullanıcı dostu olmasına yardımcı olur. Ziyaretçilerin niyetlerine göre kaliteli bilgiyi hızlı ve doyurucu şekilde sunar.

 

Site içi SEO Araçları Nelerdir?

SEO çalışmalarında kullanabileceğiniz faydalı olabilecek araçlar şunlardır:

Ücretsiz Araçlar:

  1. Google Search Console
  2. Google Analytics
  3. Yoast SEO
  4. Bing Webmaster Tools
  5. Screaming Frog SEO
  6. GTmetrix
  7. Varvy SEO Tool
  8. MozBar
  9. SEO Site Checkup
  10. Ahrefs Backlink Checker

Ücretli Araçlar:

  1. SEMrush
  2. Ahrefs
  3. Majestic SEO
  4. Moz Pro
  5. DeepCrawl
  6. KWFinder
  7. SERPstat
  8. CognitiveSEO
  9. Rank Tracker
  10. Keyword Tool Pro
SEO Tools

SEO Tools

 

Site İçi SEO ve Site Dışı SEO Farkı Nedir?

Site içi SEO ve site dışı SEO arasındaki temel fark, biri site içeriği ve yapısıyla ilgiliyken ötekinin web sitesi dışında yapılabilecek eylemlerle ilgili olmasıdır.

Site içi SEO; web sitesinin içeriğini, meta açıklamaları, başlıklar, URL yapıları, görsel ve videoların alt textleri, iç linklemeler ve site hızını optimize etmekle ilgili işlemlerdir. Bu optimizasyonlar, sitenin arama motorlarında daha yüksek sıralarda yer almasına yardımcı olur.

Site dışı SEO; web sitesinin dışında gerçekleşir ve sitenin otoritesini artırmayla ilgilidir. Bu optimizasyonların ana amacı web sitesine kaliteli, ilgili ve otoriter web sitelerinden backlinkler (geri bağlantı) kazandırmaktır. Backlinkler, web sitesinin sayfa otoritesini artırarak sıralamasını artırmaya yardımcı olur.

 

İlgili içerik: Backlink Nedir?

On-Page SEO vs Off-Page SEO

On-Page SEO vs Off-Page SEO

 

Site İçi (On-Page) SEO nedir, nasıl yapılır ve teknikleri nelerdir konular hakkında tüm detayları sizler için inceledik. Umarım SEO çalışmalarınızda sizler için faydalı bir içerik olmuştur. İçeriğimi beğendiyseniz ve katkıda bulunmak isterseniz beğenip, yorum ve paylaşım yapmayı unutmayınız.

5/5 - (12 oy)