Off Page SEO, bir web sitesinin sıralamasını yükseltmek için site dışında yapılan tüm faaliyetlere denir. Bu nedenle arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçasıdır. Site dışı SEO çalışmalarında backlink oluşturma, sosyal medya pazarlaması, online itibar yönetimi ve diğer pazarlama faaliyetleri gibi çeşitli stratejilerden faydalanılır. Bu stratejiler, diğer siteleri tarafından ilgili web sitesinin güvenilir ve otoriter olduğunu kanıtlamak için kullanılabilmektedir. Bu yazımda, Off Page SEO nedir, nasıl yapılır, avantajları ve site dışı SEO tekniklerine dair birçok konuyu inceleyeceğim. Siz de eğer web sitenizin organik trafiğini artırmak ve SERP’te (Arama Motoru Sonuçları Sayfası) daha iyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız yazımın devamına göz atabilirsiniz. Hazırsanız başlayalım.

Off Page SEO Nedir?

Off Page SEO, bir web sitesinin trafiğini yükseltmek, sıralamasını ve otoritesini artırmak için site dışında uygulanan işlemlere denir. Bu işlemlerin temel unsuru ise diğer sitelerden gelecek baclinklerdir. Off Page SEO çalışmalarında uygulanan birçok pazarlama stratejileri bulunmaktadır. Bunlar; backlink oluşturma, sosyal medya pazarlaması, online itibar yönetimi, blog yazarlığı ve farklı birçok pazarlama faaliyetleridir. Site dışı SEO çalışmaları sitenizin Google gibi arama motorlarında daha iyi sıralamalar elde etmesine ve daha fazla organik trafik çekmesine yardımcı olur.

 

Site Dışı SEO (Off Page SEO) Nasıl Yapılır?

Site dışı SEO çalışması yapmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

 

1. Kaliteli Backlinkler Edinin

Backlinkler, bir web sitesinden ilgili diğer web sitesine gelen bağlantılardır. Arama motorlarındaki web site otoritesini artırmaya yarar. Backlink alımlarında bağlantının kalitesi, sayısı ve bağlamı oldukça önemlidir.

 

Faydalı içerik: SEO Terimler Sözlüğü

 

2. Sosyal Medyada Aktif Olun

Sosyal medya platformlarının varlığı web siteler, markalar ve SEO uzmanları için harika bir araçtır. Sosyal medya uygulamalarında aktif olmak ve takipçilerle etkileşime girmek web sitenizin otoritesini artırmaya yardımcı olur.

Off-Page SEO: Sosyal Medyada Aktif Olun

Off-Page SEO: Sosyal Medyada Aktif Olun

 

3. Forumlarda Yer Alın

Forumlar, birtakım sektörler ve konular hakkında iletişimin yürütüldüğü yerlerdir. Eskisi kadar yaygınlığını korumasa da web siteniz ile ilgili forumlara katılıp aktif bir üyelik sürdürürseniz buralardan backlinkler elde edebilirsiniz. Böylece markanızın bilinirliğini artacaktır.

 

4. Local SEO Stratejileri Uygulayın

Eğer belli bir konumda faaliyet gösteriyorsanız o bölge için local SEO stratejilerini uygulayabilirsiniz. Bu sayede arama motorlarındaki yerel sıralamalarınız çok daha hızlı bir şekilde yükselişe geçecektir. Bu stratejiye bağlı olarak, Google My Business kullanımı, yerel web dizin sitelerine kaydolma ve çevrimiçi müşteri yorumları gibi yöntemler bulunur.

 

5. İçerik Pazarlaması (Content Marketing) Yapın

Bir web sitesini tanıtmak için uygulanan kaliteli içerik oluşturma stratejisidir. Bu bağlamda Google’ın çıkarmış olduğu Google Algoritma Güncellemeleri ve diğer sektörel gelişmeler incelendiğinde “İçerik kraldır.” İfadesinin doğruluğunu görebilirsiniz. Bu nedenle tanıtılacak web sitesine ait blog yazıları, görseller, videolar ve podcastler gibi farklı içerik türleriyle web sitenizin ziyaretçi trafiğini artırabilir ve backlinklerinizde çeşitlilik elde edebilirsiniz.

İçerik Pazarlaması (Content Marketing)

İçerik Pazarlaması (Content Marketing)

 

6. Basın Bültenleri Yayınlayın

Basın bültenleri, bir işletmenin veya markanın ürün, hizmet veya öne çıkarmak istediği benzer bir konu hakkında otoriter web sitelerinde yayınlanması sağlanan içeriğidir. Hazırlanan basın bültenindeki içerikler hedef anahtar kelimeler üzerinden oluşturulup yayına alınır. Böylece ilgili markanın farkındalığını ve popülaritesini artırabilirsiniz.

 

Site Dışı SEO (Off-Page SEO) Teknikleri

Site Dışı SEO’nun başarısı, web sitenizin popülerliği ve otoritesi ile doğru orantılıdır. Peki bu otorite ve popülerlik için uygulanması gereken SEO teknikleri nelerdir? sorusunun cevabı ise aşağıdaki maddelerde yer alıyor. Site dışı SEO teknikleri arasında bulunanlar:

  • Backlink Oluşturma: Diğer web sitelerinden doğru ve kaliteli bağlantılar alarak onların size referans olmasını sağlayabilirsiniz.
  • Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal medya platformlarında varlığınızı artırarak web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz. Sosyal medya paylaşımları web sitenizin marka bilinirliğini artırır.
  • Konuk Yazarlık: Diğer web sitelerinde misafir blog yazarı olarak yer alabilirsiniz. O sitelerde yayınlanan makalelerden kendi içeriğinize link verebilirsiniz.
  • Web Dizinleri: İlgili sitenin çevrimiçi dizinlerde listelenmesi yerel aramalardaki sonuçlarında ve site trafiğinizde daha iyi sıralamalar elde etmenize yardımcı olabilir. Örneğin, bu işlem için Google My Business gibi yerel SEO araçlarını kullanabilirsiniz.
  • Forum ve Blog Yorumları: İlgili forumlar ve bloglarda bağlantı izni varsa yorum yaparak backlinkler kazanabilirsiniz. Fakat bu işlemlerde spam duruma düşmemek önemlidir.
  • İtibar Yönetimi: Sosyal medya platformlarında web siteniz için yapılan beğeni, paylaşım ve yorumlar arama motorlarının botları için önemlidir. Web sitesinin arama motorlarındaki algılamasının pozitif olmasında yardımcı olur.

 

Off-Page SEO’nun Avantajları Nelerdir?

Off-page SEO’nun web siteler için birçok avantajı bulunmaktadır. İşte en önemli avantajlarından bazıları:

  1. Web sitesine daha fazla organik trafik çeker.
  2. Web sitesi için daha iyi sıralama sağlar.
  3. Web sitesinin otoritesini ve güvenilirliğini artırır.
  4. Daha fazla insana ulaşma imkanı sağladığı için marka farkındalığında artış meydana gelir.
  5. Yerel arama sonuçlarında daha iyi sıralama kazanır.
  6. Siteye çekilen organik trafik site içerisinde dolaşım sağladığı için potansiyel müşterilerden dönüşümler meydana gelir.
Off-Page SEO’nun Avantajları

Off-Page SEO’nun Avantajları

 

Off Page SEO ve Backlink Arasındaki İlişki

Arama motorları, bir web sitesinin popülerliğini ve otoritesini belirlerken birtakım kriterlere dikkat eder. Bunlardan biri de backlinklerdir. Backlinklerin sayısı, kalitesi ve çeşitliliği gibi faktörlere dayanır. Kaliteli ve doğru alınmış backlinklerin sayısı ne kadar fazlaysa bir web sitesinin popülerliği ve otoritesi o kadar yüksek olacaktır.

Günümüzde SEO çalışmaları için hem ücretli hem de ücretsiz birçok backlink kaynağı bulunmaktadır. Bir web sitesi için backlink edinirken olabildiğince farklı kaynaklardan faydalanmak önemli husustur. Ancak, Off-Page SEO çalışmalarında dikkat edilmesi gereken bir konu da backlink edinmedeki çeşitliktir. Bunun için ücretli ve ücretsiz kaynaklardan faydalanabilirsiniz. Ücretli backlink satın alımlarında ilgili bağlantının doğal gözükmesi oldukça önemlidir. Çalışmalarınızda bu konuya dikkat etmelisiniz.

Site dışı SEO çalışmaları kapsamında farklı kaynaklardan backlink edinilebilir. Bunlar arasında:

  • Sosyal medya platformları (Twitter, Facebook, Instagram, Reddit vb.)
  • Video paylaşım siteleri (YouTube, Tiktok, Instagram Reels, Vimeo, Dailymotion vb.)
  • Resim paylaşım siteleri (Pinterest, Flickr, Imgur vb.)
  • PDF siteleri (Calameo, SlideShare, DocDroid, Issuu vb.)
  • Sitenizin sektörüyle benzer ve alakalı internet siteleri (Hürriyet, Milliyet, Sabah, Sözcü, vb.)
  • Sitenizin sektörüyle benzer ve alakalı forumlar (Ekşi Sözlük, Donanım Haber Forum, İyinet Forum, Uludağ Sözlük vb.)
  • .edu uzantılı eğitim kurumlarının web siteleri
  • .gov uzantılı devlet kurumlarına ait siteler

 

Faydalı içerik: SEO Nedir?

 

Off-Page SEO ve On-Page SEO’nun Farkları Nelerdir?

  • On-Page SEO çalışmaları arasında hedef anahtar kelime araştırması, meta açıklamaları, görsel alt etiketleri, URL yapılandırması, içerik kalitesi, kullanıcı deneyimi, başlık etiketleri ve hiyerarşisi yer alırken; Off-Page SEO çalışmasında ise backlinkler, sosyal medya etkileşimleri, forumlar ve blog yorumları yer almaktadır.
  • On-Page SEO kullanıcı deneyimi için web sitesinin içeriğini, tasarımını, yüklenme hızını ve mobil uyumluluğunu optimize ederken; Off-Page SEO çalışmalarında ise web sitesinin dış bağlantıları, marka bilinirliği, otoritesi ve sosyal medya etkileşimleri gibi faktörleri optimize eder.
  • On-Page SEO web sitesini optimize etmek için doğrudan kontrol edebileceği içeriğe, koda ve tasarımına odaklanırken; Off-Page SEO faktörleri çoğu zaman sitenin dışındaki faaliyetlere odaklandığından dolayı doğrudan kontrol edilemezler.

 

Özetle, site içi (On-Page) SEO, web sitesinin içeriğini, kodunu ve tasarımını optimize ederek arama motorlarının daha iyi anlamasına yardımcı olurken; site dışı (Off-Page) SEO, web sitesinin otoritesi, güvenilirliği ve marka bilinirliğini artırarak arama motorlarının daha yüksek bir sıralama kazanmasına yardımcı olmaktadır.

Off-Page SEO ve On-Page SEO Farkları

Off-Page SEO ve On-Page SEO Farkları

 

Bu içeriğimde Off-Page SEO nedir, nasıl yapılır, avantajları ve tekniklerine dair site dışı SEO çalışması hakkında kapsamlı bir blog içeriği oluşturmak istedim. Umarım Off-Page SEO hakkında merak ettiklerinize cevap bulabilmişsinizdir. Ancak unutmayın ki başarılı bir SEO stratejisi için hem On-Page SEO hem de Off-Page SEO kriterlerini bir arada kullanmalısınız. SEO, zaman ve sabır gerektiren bir optimizasyon çalışmasıdır. Sektörel olarak süreç uzayıp kısalsa da realitede bu böyledir. Bu nedenle uzun vadeli planlamalar yaparak etkili bir Off-Page SEO stratejisi oluşturmalısınız. Böylece web sitenizin otoritesini arttırır, hedef kitlenize ulaşabilir ve işletmenizin büyümesine katkı sağlayabilirsiniz. Bu içeriğimden faydalandıysanız beğenip yorum bırakmayı ve sosyal medyada paylaşmayı unutmayınız.

 

5/5 - (14 oy)