Skip to main content
[vc_empty_space height=”24px”]

SEO Analizi

Web sitenizin Google’da görünür olabilmesi için belirli arama motoru kriterlerine uyması gerekir. Sitenizi çeşitli SEO araçları eşliğinde analiz ederek hataları, eksiklikleri ve arama motorlarına uyumlu olup olmadığını belirleyip kapsamlı bir SEO analiz raporu oluşturuyorum.

Arama sonuçlarında daha iyi sıralamalar elde edebilmek için uygulanması tüm gereken adımları ve SEO kriterlerine uygunluğunuzu öğrenmek istiyorsanız, benimle iletişime geçerek SEO Analiz Hizmeti alabilirsiniz!

[vc_btn title=”Teklif Al” style=”gradient-custom” gradient_custom_color_1=”#424242″ gradient_custom_color_2=”#d0041e” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fcangedik.com.tr%2Filetisim%2F|title:Teklif%20Al”]
[vc_single_image image=”3429″ img_size=”full” alignment=”center”]
[vc_empty_space height=”50px”]

SEO Analizi Nedir?

SEO Analizi, bir web sitesinin ne kadar iyi optimize edildiğini tespit etmek ve sitenin iyileştirilmesi gereken alanlarını belirlemek için yapılan bir uygulamadır. Bu doğrultuda yapılacak analiz için çeşitli SEO araçları ve kontrol listeleri kullanılır. SEO analizi sayesinde web sitenizin hatalı noktalarını tespit edebilir ve bu noktaları içeren bir SEO analiz raporu oluşturabilirim.

SEO analizindeki denetimlerin temel amacı, sitenizin var olan sağlık değerlerini öğrenmek ve arama motorlarına uygunluğunu belirlemektir. Bu sayede web siteniz Google’da daha iyi bir sıralamaya sahip olabilir ve aynı zamanda daha fazla organik trafik çekebilirsiniz.

Sitenizi detaylı bir şekilde analiz ederek eksiklikleri ve iyileştirme önerilerini listeleyeceğim. Böylelikle potansiyel müşterilerinize daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilirsiniz. Bu doğrultuda e-ticaret siteleri başta olmak üzere birçok farklı sektörden web sitesine SEO analiz raporu oluşturdum.

 

Faydalı içerik: SEO Nedir?

[vc_empty_space]

Google Site Analizi Neden Önemlidir?

Web site SEO analizi, bir web sitesinin arama motorlarındaki performansını belirlemek ve organik ziyaretçi sayısını artırmak için önemli bir uygulamadır. SEO analizi, web sitenizin içeriğini, anahtar kelime kullanımı, backlink profili, site hızı, kullanıcı niyeti ve meta veriler gibi diğer faktörlerini inceler. Bu analiz sonucunda, web sitenizin zayıf yönleri ve iyileştirilmesi gereken alanları belirlenir. Ayrıca sitenizi diğerlerinden ayırmak için rekabet avantajı da sağlayabilir.

Aşağıda SEO analizinin önemlerinden bazılarını listeliyorum:

  • Sitenizin içeriğinin kullanıcılar ve arama motorları için uygun şekilde optimize edilip edilmediğini kontrol eder.
  • Anahtar kelime araştırması yaparak web sitenizin hangi anahtar kelimelerde daha fazla görünürlük elde edebileceğini belirler.
  • Backlink profili ve link kalitesini kontrol eder. Böylece doğallığı, kalitesi ve bağlantı türü incelenir. Çünkü link kalitesinin düşüklüğü sıralamaları olumsuz etkileyebilir.
  • Sitenizin platformlardaki hızı yani tepki süreleri kontrol edilir. Ayrıca kullanıcı deneyimi ve mobil uyumluluğu iyileştirmeye yönelik öneriler sunar.
  • Web sitenizin SEO dostu URL’ler, meta açıklamaları ve başlıkları gibi önemli SEO kriterlerine uygunluğunu kontrol eder.
  • Rakip analizi yapılarak web siteleri arasında karşılaştırma yapılır.
  • Web site SEO analizi sonucunda elde edilen verileri kullanılarak, sitenizin performansını iyileştirmek için stratejiler geliştirilir.
[vc_empty_space][vc_single_image image=”2800″ img_size=”full” alignment=”center”]

SEO Analizi Araçları

Web Site Analizi: Web sitenizin eksik, hatalı alanlarını tespit etmenizi ve teknik SEO detaylarını keşfetmenizi sağlar. Bu bölümde Ahrefs ve SEMrush benzeri SEO araçlarından faydalanıyorum.

Site Hız Testi: Site tepki süresini ölçerek web sitenizin sayfa açılma hızını hem mobil hem de masaüstü olarak detaylı şekilde analiz ediyorum. Ayrıca, Önemli Web Verileri (Important Web Data) hakkında iyileştirme önerileri oluşturuyorum. Site hızı testi için daha çok Google’ın Pagespeed Insights aracını kullanıyorum.

Site Özgünlük Testi: Sitenizde yer alan mevcut içeriklerin arasında kopya içerik (duplicate content) olup olmadığını test ediyorum. Çünkü, Google, özgünlüğü çok dikkat ediyor. Bu nedenle özgün olmayan bir içeriğin arama sonuçlarında ilk sıralara çıkmasına neredeyse imkansızdır. Google sıralama faktörleri arasında içerik en önemli kriterdir. Bu test için intihal programlarından faydalanabilirsiniz.

Yapısal Veri Testi: Sitenizde işaretlenmiş yapısal veri olup olmadığını kontrol ediyorum. Kullanılan schema yapısı varsa düzgün bir şekilde çalışıp çalışmadığını analiz ediyorum. Ayrıca rakiplerde olup sizde olmayan ya da sizde olmasının faydası olabileceğini düşündüğüm schema örneklerini sizlere raporluyorum. Google’ın Şema İşaretleme Test Aracı ve Schema Markup Validator araçlarından faydalanabilirsiniz.

Mobil Uyumluluk Testi: Web sitenizin mobil cihazlardaki uyumluluk düzeyini test ediyorum. Bu sayede mobil uyumluluk seviyesini öğrenip var ise hataları sizlere sunuyorum. Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracı sektördeki en verimli test aracıdır. Bu nedenle bu araçtan faydalanıyorum.

Rakip Analizi: Sektörde yer alan doğal rakipleri ve sizden özel olarak talep ettiğim rakip web sitelerinin teknik SEO detaylarını çıkartıyoruz. Sizinle aynı hedef anahtar kelimelere sahip rakiplerinizi inceliyorum. SEO araçlarından SEMrush, Ahrefs ve Screaming Frog araçlarını kullanıyorum.

Sıra Bulucu: Web sitenizin arama motorları içerisindeki sıralamasını belirlemek için kullandığım profesyonel bir araçtır. Böylelikle mevcut anahtar kelimelerde ne durumdayız ve neler yapabiliriz öğreniyorum. SERP alanlarından konumların tespiti için ücretli SEO araçlarına ek SerpTakip aracı da oldukça verimli çalışmaktadır.

[vc_empty_space]

SEO Analizi Kontrol Listesi

Web sitenizin SEO performansını artırmak için çeşitli SEO araçlarından faydalanarak bir site analiz raporu oluşturabiliriz. Sitenizin eksiklikleri derleyip bir kontrol listesi haline getirerek gerekli müdahaleyi yapabilirim. Bu işlem bir SEO analiz raporu kullanılarak bir yol haritası oluşturulur. Bu yol haritasında sitenizi A’dan Z’ye inceleyip eksikliklerin ve hataların iyileştirilmesi için gerekli aksiyonlar yer alır. Arama motoru sıralamasında üst sıralara çıkmak için yol haritasını takip etmelisiniz.

1. Anahtar Kelime Analizi

Anahtar kelime analizi, bir web sitesinin SEO stratejileri için önemli bir çalışmadır. Anahtar kelime analizi yaparken odaklanmanız gereken üç ana nokta bulunuyor. Bunlar:

  1. Mevcut Trafik Çeken Anahtar Kelimeler: Web sitenizdeki mevcut trafiğin hangi anahtar kelimelerden geldiğini ve size en yüksek kazancı hangi kelimelerin sağladığını tespit ediyorum. Bu sayede, sitenizdeki mevcut içeriklerin ne kadar iyi performans gösterdiğini ve daha fazla trafiği nasıl çekebileceğimizi anlayabiliriz.
  2. Stratejinizdeki Başarısız Olan Anahtar Kelimeler: Hedeflediğiniz anahtar kelimeler arasında başarısız olanları belirliyoruz. Var olan kelimeleri inceleyip düşük performans gösterenlerin neden başarısız olduğunu anlamaya çalışıyoruz. Bu anahtar kelimeler üzerinde çalışarak organik ziyaretçileri artırabilir ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabiliriz.
  3. Potansiyel Anahtar Kelimeler: Var olan site trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz yeni anahtar kelimeler belirleyeceğiz. Bunun için hem sektör hem de rakip analizlerinden faydalanacağız. Bu doğrultuda long tail keywords (uzun kuyruklu kelimeler) ve short tail keywords (kısa kuyruklu kelimeler) olarak yeni anahtar kelimeler kullanacağız. Analizden geçirilmiş bu yeni anahtar kelimeler, sitenizin organik trafiğini artırmak ve hedef kitlenize ulaşmak için mükemmel bir fırsat olabilir.

Anahtar kelime analizi çalışması sayesinde hangi kelime grupları üzerinde durulması gerektiğini öğreneceksiniz. İçeriklerinizi de bu kelimeleri kullanarak oluşturup optimize edebilirsiniz.

[vc_single_image image=”2805″ img_size=”full” alignment=”center”]

2. Rekabet Analizi

Ahrefs ve SEMrush gibi SEO araçları kullanılarak web sitenizin mevcut anahtar kelimeleri inceliyorum. Bu kelimelerde yer alan rakip siteleri tespit ederek kimlerden backlink (geri bağlantı) aldıklarını belirliyorum. Rekabet edilen web sitelerin analizlerini yapmak SEO stratejisi için oldukça önemlidir. Bu analiz bize diğer adımların ilerleyişinde de yardımcı olacaktır.

3. Teknik SEO Analizi

Web sitenizin kullanıcılara sunduğu deneyim dikkate alındığında teknik analiz kavramı devreye giriyor. Teknik SEO kapsamında sayfalarınızın mobil uyumlu olup olmadığı, SSL sertifikasının doğru yüklendiği, 404 bulunamadı hatalı sayfalar ya da kırık bağlantıların olup olmadığı gibi teknik durumlar oldukça kritiktir. Teknik SEO kriterlerini iyileştirerek arama motorları tarafından öne çıkarılan bir web sitesi oluşturacağız.

4. Sayfa Düzeyi Analizi

Sayfa düzeyi, bir web sitesinin arama motorlarına uygun şekilde optimize edilip edilmediğini ve kalitesini belirlemek için yapılan bir analizdir. Bu analizde, web sayfalarının içeriği, anahtar kelime kullanımı, başlık hiyerarşisi, meta açıklamalar, URL yapıları ve sayfa hızı gibi faktörleri inceliyorum.

5. Backlink (Geri Bağlantı) Profili Analizi

Bu noktada web sitenizin sahip olduğu backlink (geri bağlantı) profilini inceliyorum. Analiz için kullandığım araçlar sayesinde backlink türlerinizi, link sayısı, bağlantıların site bağlamına uygun olup olmadığı ve spam backlinkler gibi birtakım verileri öğrenmemize yardımcı oluyor.

[vc_single_image image=”2807″ img_size=”full” alignment=”center”]

6. İçerik Kalitesi Analizi

Web sitesinde yer alan içeriklerin özgünlük düzeylerini ölçüyoruz. Duplicate (kopya) ya da benzeri bir durum var mı onlar kontrol ediyor. İçeriğiniz orijinal mi?, kullanıcı niyetine uygun mu? Ziyaretçiler için bilgilendirici mi? vb. gibi soruları irdeliyorum.

7. Kullanıcı Deneyimi Analizi

Kullanıcı deneyimini ölçmek ve değerlendirmek için yapılan bir analizdir. Bu analizde, web sitenizin kullanıcı dostu bir arayüz tasarımına (UI) sahip olması, hızlı ve verimli bir şekilde çalışması hedeflenir. Metrik olarak ise kullanıcıların hemen çıkma oranı (bounce rate), ortalama oturum süreleri, dönüşüm oranları (conversion rate) vb. ölçütler dikkate alınır. Bu verileri Google Analytics aracılığıyla temin edebilirsiniz.

8. Raporlama

Mevcut durumun analizi çıkartıldıktan sonra iş akış süreci belirlenir ve SEO analiz hizmeti için başından sonuna tüm optimizasyon işlemleri rapor halinde yol haritasıyla birlikte tarafınıza iletilir.

[vc_empty_space]

SEO Analizi Hakkında Sorulan Sorular

[vc_toggle title=”SEO Analizi Nasıl Yapılır?” color=”juicy_pink” custom_font_container=”tag:h3|font_size:18|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”yes” use_custom_heading=”true”]

SEO analizi, web sitesinin arama motoru faktörlerine göre incelenerek SEO uygunluğunun kontrol edildiği bir süreçtir. Bu süreçte çeşitli SEO araçları kullanılıp teknik SEO kriterleri, site içi (on-page) SEO ve site dışı (off-page) SEO metrikleri test edilir. Bu analizler sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, ilgili web sitesinde yapılması gereken SEO iyileştirmeleri belirlenerek uygulanır.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”SEO Analizi Araçları Nelerdir?” color=”juicy_pink” custom_font_container=”tag:h3|font_size:18|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”yes” use_custom_heading=”true”]

Ücretli ve ücretsiz birçok SEO analiz aracı bulunmaktadır. Bu analizler için yaygın olarak kullanılanlar ise şunlardır; Ahrefs, SEMrush, Screaming Frog, Pagespeed Insights, Schema Markup Validator ve MOZ gibi SEO araçlarıdır.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”Site Analizi Hizmeti Kimler İçin Uygundur?” color=”juicy_pink” custom_font_container=”tag:h3|font_size:18|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”yes” use_custom_heading=”true”]

SEO analizi, web sitelerini Google’da görünür hale getirmek ve üst sıralara yükselmek isteyen herkes için uygun bir hizmettir.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”Hizmetten Faydalanmak İçin Ne Yapmalıyım?” color=”juicy_pink” custom_font_container=”tag:h3|font_size:18|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”yes” use_custom_heading=”true”]

SEO analizi hizmetinden faydalanmak için yan tarafta yer alan iletişim formunu web sitenizi de yazarak doldurmanız yeterli olacaktır. Mesai saatleri içerisinde iletişime geçilecektir.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”Analiz Hizmetinde Bizden Neler Talep Edilecek?” color=”juicy_pink” custom_font_container=”tag:h3|font_size:18|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”yes” use_custom_heading=”true”]

İlk aşamada sadece Google Search Console ve Google Analytics araçlarında yetki verilmesini istiyorum. Sonrasında önceden belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler ve rakipler var ise onları talep ediyorum. Sonrasında yol haritasını ileterek gerekli yönlendirmeleri iletiyorum.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”Hizmetin Faydasını Ne Kadar Sürede Görürüm?” color=”juicy_pink” custom_font_container=”tag:h3|font_size:18|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”yes” use_custom_heading=”true”]

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) uzun vaadeli bir yolculuktur. Bu süreçte en önemli nokta, çalışmanın temelini sağlam atabilmektir. Bu hizmet ile SEO stratejinizin temelini sağlam atıp başarıya giden merdivenleri kolayca çıkabileceksiniz. Sürece uyulduğu takdirde 45 ila 90 gün içerisinde performansınızdaki artışları görebileceksiniz.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”Neden Bu Hizmeti Satın Almalıyım?” color=”juicy_pink” custom_font_container=”tag:h3|font_size:18|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”yes” use_custom_heading=”true”]

Google’da görünür olabilmek, rakiplerinizi geçerek marka otoritesini sağlamak, müşterilerin markanıza olan bağlılığını artırmak, işletme potansiyelini yakalayabilmek ve cironuzu artırabilmek için SEO hizmetinden faydalanmalısınız. Kim başarılı olmak istemez ki? Bunun için tek yapmanız gereken şey benimle iletişime geçmek!

[/vc_toggle]

Başka Sorunuz Mu Var?