Anahtar kelimeler, Google, Yandex ve Bing gibi arama motorları için oldukça önemli bir SEO faktörüdür. Kullanıcıların aramak istedikleri sorgularda kullandıkları kelime veya kelime öbeklerini ifade eder. Bir arama motorunu kullanıcıların girdiği kelimeleri analiz ederek arama sorgusuyla alakalı en doğru sayfaları eşleştirerek SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) bölümünde gösterir. Doğru anahtar kelimeleri seçerek SEO optimizasyonlarını tamamlamak, web sitesinin trafiği ve marka bilinirliği açısından önemli bir çalışmadır. Çünkü temelde yapılacak yanlış bir çalışma, ilerleyen adımlarında başarısızlığa yol açabilir. Bu durum da projedeki zamanınızı ve paranızı kaybetmenize de neden olacaktır.

Bu yazıda SEO için anahtar kelime nedir, doğru anahtar kelime nasıl bulunur ve anahtar kelime araştırmasında en çok kullanılan araçları sizlerle paylaşayacağım. Hazırsanız başlayalım!

 

Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelime (keyword), insanların belirli bir amaç için arama motorlarında bir konuyu ararken kullandıkları kelime veya kelime gruplarını ifade eden terimlerdir. SEO için anahtar kelimeler, web sitesindeki içeriklerin hedef kitleye ulaşabilmesi, kullanıcı etkileşiminin artırılması ve organik sıralama sonuçlarındaki pozisyonunun yükseltmesi için kullanılır.

İki çeşit anahtar kelime bulunmaktadır. Bunlar:

 

1. Short Tail Keywords (Kısa Kuyruklu Anahtar Kelimeler)

Kısa kuyruklu anahtar kelimeler, kullanıcıların genellikle bir ya da iki kelimeden oluşan sorgularını ifade eder. En sık kullanılan ve aranma hacmi en yüksek olan kullanıcı sorguları olarak adlandırılır. Örnek vermek gerekirse; telefon, ayakkabı, yüzük, bilgisayar modelleri, dijital pazarlama, çizgi roman, film önerileri vb. ifadeler.

 

2. Long Tail Keywords (Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler)

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kullanıcıların üç veya daha fazla kelimeden oluşan sorgularını ifade eder. Kısa kuyruklu anahtar kelimelere göre daha niş ve dar bir kitleye hitap eden anahtar kelimelerdir. Aranma hacmi düşük olsa da dönüşüm oranı daha yüksektir. Örnek vermek gerekirse; anahtar kelime analizi nasıl yapılır, yönetim bilişim sistemleri ne iş yapıyor, en iyi animasyon film önerileri, yeni başlayanlar için çizgi roman önerileri vb. ifadeler.

Short Tail Keywords vs Long Tail Keywords

Short Tail Keywords vs Long Tail Keywords

 

Anahtar Kelime Neden Önemlidir?

  • Doğru kullanılmış anahtar kelimeler web sitesine daha fazla trafik çeker.
  • İyi analiz edilmiş anahtar kelimeler rekabetçi bir web sitesi oluşturur ve sektörel rekabette öne çıkmasını sağlar.
  • Hedef anahtar kelimelerin kullanılması web sitenizdeki dönüşüm oranını artırır.
  • Arama motoru sonuç sayfasında daha üst sıralarda yer almasını sağlar.
  • Kullanıcıların en doğru bilgiye ulaşması için web site içeriğinin alakasını belirler.
  • İçerik strateji oluştururken yardımcı olur ve SEO uyumlu içerik üretimine rehberlik eder.
  • Doğru kullanılan anahtar kelimeler marka bilinirliğini ve otoritesini artırır.
  • İyi optimize edilmiş anahtar kelimeler, web sitesinin daha hızlı index almasını sağlar.
  • Anahtar kelimeler kullanıcıların aradıkları bilgiye hızlı ve doğru bir şekilde ulaşmasında yardımcı olur.

 

Anahtar Kelime Araştırması Nedir?

Anahtar kelime araştırması, bir web sitesi veya içeriğinin hedef kitlelere ulaşmasında kullanılacak anahtar kelimeleri bulma ve inceleme sürecidir. Bu araştırmada, arama terimlerini anlamak, arama niyetlerini incelemek, hacmini kontrol etmek ve web sitesine optimize etmek amaçlanır. Anahtar kelimeleri başlıklarda, içeriğin içerisinde, URL yapılarında veya meta etiketlerinde kullanabilirsiniz. Kapsamlı bir anahtar kelime araştırması yapmak, SEO çalışmaları için oldukça önemlidir.

 

Faydalı içerik: Site İçi SEO Nedir?

 

Anahtar Kelime Nasıl Bulunur?

Web sitenize içeriğiniz ile alakalı doğru ziyaretçileri çekebilmek için hem içeriğiniz hem de hedef kitleniz için hangi anahtar kelimeleri doğru olduğunu tespit etmeniz gerekir. Çünkü, web sitenize yazdığınız bir şeyi kimse aramıyorsa, ne kadar çaba sarf ederseniz edin Google’dan trafik alamayacaksınız. Bu nedenle doğru kelimeler eşliğinde bir içerik stratejisi oluşturmak önemlidir.

Aşağıdaki yöntemler ile ücretsiz bir şekilde anahtar kelimeleri bulabilirsiniz:

 

1. Arama kutusu (Search box)

Google otomatik tamamlama özelliği sayesinde arama çubuğuna yazılan bir ifade sonrasında alt bölümde beliren kelimeler sizlere anahtar kelimelere dair ipuçları verir. Google bunlar son trendlere ve aranma hacmine göre yerleştirdiği için güncelliğini korur.

Arama Kutusu (Search Box)

Arama Kutusu (Search Box)

 

2. İlgili aramalar (Related searches)

Bir arama yaptıktan sonra ilgili sorgu kullanılarak sayfanın en alt kısmında “İlgili aramalar” bölümü yer alır. Bu bölümdeki anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz.

İlgili Aramalar (Related Searches)

İlgili Aramalar (Related Searches)

 

3. Kullanıcılar bunları ba sordu (People also ask)

Kullanıcılar bunları da sordu alanı, arama motorunda bir sorgu yaptıktan sonra karşınıza çıkan soru/cevap bölümüdür. Bu bölüm anahtar kelime araştırması yaparken güzel bir ücretsiz anahtar kelime bulma ve sıkça sorulan sorular kaynağıdır. Ayrıca burada yer alan başlıklardan aranma hacmi yüksek olanları içeriklerinizde alt başlık olarak da kullanabilirsiniz.

Kullanıcılar Bunları Da Sordu (People Also Ask)

Kullanıcılar Bunları Da Sordu (People Also Ask)

 

Anahtar Kelime Araştırmasında Kullanılan Araçlar

Anahtar kelime araştırmasında kullanabileceğiniz ücretli ve ücretsiz araçlar vardır. Bunlardan bazıları şunlardır:

 

Sonuç

Anahtar kelimeler, insanların bir amaç doğrultusunda yapmış olduğu aramalarda kullandıkları kelime veya kelime gruplarıdır. Bir web sitesinin Google’da görünür hale gelebilmesi ve hedef kitlesine ulaşarak trafiğini artırabilmesi için, doğru anahtar kelime araştırması yaparak hitap ettiği kitleyi analiz etmesi gerekir.

Günümüzde gelişen yapay zeka teknolojisi ile birlikte anahtar kelimeler daha da önemli bir hal aldı. AI teknolojisi ile birlikte arama motorlarından Bing’in ChatGPT ve Google’ın Google Bard ile entegre bir şekilde kullanılmaya başlandı. İnsanlar burada short tail keywords kullanmaktansa daha çok long tail keywords kullanır hale geldi. Bu durum da anahtar kelime stratejilerinin zamanla bir değişime uğrayacağının belirtisidir. Örneğin, ‘güneş kremi’ gibi bir anahtar kelimenin yerine artık ‘beyaz tenim için uygun güneş kremi’ ifadeleri kullanılabilir. Bu nedenle SEO stratejilerinizi belirlerken güncel teknikleri ve gelişen teknolojiyi kullanarak çalışmalarınızda onlara yer verebilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması alanında bir profesyonel bir desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız SEO hizmetleri sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

Anahtar kelimeler, bir web sitesinin içeriğini tanımlayan ve insanların belirli bir konuyu ararken kullandıkları kelime veya kelime gruplarını ifade eden terimlerdir.

Düşük rekabetli anahtar kelimeler, long tail keywords olarak ifade edilen aranma hacmi düşük anahtar kelimelerden oluşmaktadır. Anahtar kelime araştırması araçlarını kullanarak bulunabilir.

Anahtar kelime araçları olarak Google Trends, Ahrefs Keyword Generator, Semrush Keyword Research ve Keywordtool.io gibi araçlar örnek verilebilir.

Anahtar kelimeler, web sitesinin konusu, hedef kitlesi, rekabet analizi, sektör analizi, anahtar kelime araştırma araçlarının verileri gibi çeşitli detaylar göz önünde bulundurularak belirlenen bir süreçtir.

Kısa kuyruklu anahtar kelimeler, kullanıcıların genellikle bir ya da iki kelimeden oluşan sorgularını ifade eder. Örnek olarak, SEO, dijital pazarlama, telefon, ayakkabı, yüzük, bilgisayar vb. anahtar kelimelerdir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kullanıcıların iki ya da daha fazla anahtar kelimeden oluşan sorgularını ifade eder. Short tail anahtar kelimelere göre daha niş ve dar bir kitleye hitap eder. Aranma hacmi düşük olsa da dönüşüm oranı (conversion rate) yüksektir.

5/5 - (3 oy)